شماره 616گزیده مطالب

لزوم نقش‌آفرینی سربازان در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور

گزیده مطالب شماره 616

فرمانده ارشد سپاه الغدیر یزد با بیان این ‌که در نظام جمهوری اسلامی ایران سرباز فارغ از درجه و جایگاه، سرباز میهن است، گفت: سربازان باید با ارتقای سطح علمی خود در توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور نقش‌آفرینی کنند. به گزارش ایسنا، سرهنگ «رضا پورشمسی» در همایش استانی تجلیل از سربازان نخبه نیروهای مسلح مستقر در استان که با حضور نمایندگان همه رده‌های نظامی و انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی با همت نیروهای مسلح و ظرفیت‌های جوان بومی دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف بدست آورده است.

وی با بیان این‌ که امروز انقلاب اسلامی افتخاری دوباره به همه ملت ایران داده است، افزود: در این نظام مقدس با نگاه متعالی و بالنده‌ای که از سوی فرمانده کل قوا نهادینه شده است، سرباز فارغ از درجه و جایگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران، سرباز میهن است. فرمانده ارشد سپاه الغدیر در ادامه سربازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افتخاری بزرگ دانست و گفت: افتخار این نظام، جاری بودن مبانی و ارزش‌های انسانی و دینی اسلام ناب محمدی(ص) در‌ آن است.

پورشمسی با بیان این‌ که سربازان باید بتوانند با تعالی علمی و آموزشی بیش از پیش در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: شأن سرباز در نظام انقلاب اسلامی عالی و والا است. این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به این‌ که در دوران طاغوت جایگاه سرباز در پست‌ترین شرایط ممکن قرار داشت، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و نظام اسلامی ایران امروز سربازان دارای جایگاهی رفیع و حائز اهمیت هستند.

در پایان این همایش از ستوان‌یکم وظیفه «سید هادی دهقانی منشادی» دکتری ژئوفیزیک، ستوان یکم وظیفه «علیرضا مورکی» کارشناس ارشد مهندسی پلیمر، سرباز وظیفه «مسلم ساجدیان»، «علی عسکری»، «محسن ابوالفتحی»، «ابوالفضل وطنی»، «محمدجواد قائمی»، «حسین زارع»، «سیدمحمد یاسینی»، «علی‌اکبر دشتی»، «مسعود طراز»، «فرزاد ابراهیمی»، «علیرضا دهقان اشکذری»، «سید مهدی میرجلیلی» و خانواده سرباز شهید که عضو بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرد، معرفی و تجلیل شدند. سربازان وظیفه‌ای که در این مراسم تجلیل شدند، وابستگان به سپاه الغدیر، نیروی انتظامی و فرماندهان ارشد نظامی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مستقر در استان یزد هستند. بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس توسط سردار «فرهنگ دوست» مسئول حفظ آثار سپاه الغدیر، سخنرانی دکتر فلاح روانشناس اجتماعی با موضوع «نحوه استفاده بهینه از دوران سربازی» و پخش کلیپ و سرود سرباز از جمله برنامه‌های این همایش استانی بود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/KzRIt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا