شماره 764گزیده مطالب

عملکرد روابط عمومی‌های استان در پاسخگویی به شبهات ضعیف است

گزیده مطالب شماره 764

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان یزد، افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های دولت، اقدامات موثری در استان صورت گرفته که در تاریخ استان بی‌نظیر بوده است اما روابط‌عمومی برخی از دستگاه‌های متولی نتوانسته‌اند این اقدامات به گونه‌ای که باعث اقناع شهروندان شود، منعکس کنند و در زمینه جریان‌سازی رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بارها رهبر معظم انقلاب و به دولت‌های مختلف درخصوص اطلاع‌رسانی هنرمندانه رهنمودهایی ارائه کرده‌اند و انتظار دولت هم این است که فعالیت از طریق روابط‌عمومی اطلاع‌رسانی اصولی انجام شود. استاندار یزد تصریح کرد: در استان یزد در زمینه‌های مختلف مانند بورسیه دانشجویان از سوی صنایع مدل‌هایی تهیه شده که در سطح ملی نیز مورد استقبال قرار گرفته و فراگیر شده است، در زمینه اطلاع‌رسانی نیز نیاز به ایجاد یک مدلی در استان هستیم، باید بررسی شود که کجای کار لنگ می‌زند و قبل از پرداختن به مصداق‌ها، مبنایی مشخص و بایسته‌های تحقق این مبنا نیز فراهم شود.

فاطمی برگزاری منظم و هفتگی جلسات شورای اطلاع‌رسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستور کار نشست‌ها باید از قبل مشخص و تنظیم شود و ابعاد مختلف کار از قبل دیده و سپس در شورای اطلاع‌رسانی مطرح شود. استاندار یزد گفت: الان مسئله این است که نظام اسلامی با وجود تمامی محدودیت‌ها فعالیت و اقدامات زیادی را به ثمر رسانده ولی این شناخت و اقناع نسبت به کارهای بزرگ انجام شده در میان مردم دیده نمی‌شود. فاطمی ادامه داد: برخی به اسم تحلیلگر و موارد دیگر سئوالات و شبهاتی مطرح می‌کنند اما دستگاه‌های متولی در این زمینه پاسخ نمی‌دهند و بزرگترین گلایه من از روابط‌عمومی‌های استان، پاسخگو نبودن به این شبهات است.

وی گفت: برای روابط‌عمومی دستگاه‌های استان آیین‌نامه با رویکرد پاسخگویی تدوین و ارزیابی آنها نیز بر اساس همین آیین‌نامه انجام شود، این وظیفه روابط‌عمومی استانداری نیست که به جای همه دستگاه‌ها پاسخگوی شبهات باشد. فاطمی افزود: ملاک ارزیابی روابط‌عمومی‌ها باید پاسخگویی به شبهات و ارتباط با رسانه‌ها باشد و اطلاع‌رسانی فقط به برگزاری نشست‌های خبری خلاصه نشود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/MV04m

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا