شماره 769گزیده مطالب

عدم پاسخگویی فرماندار یزد

گزیده مطالب شماره 769

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرویس مدارس یکی از موضوعاتی بود که از قبل شروع سال تحصیلی با اما و اگرهای فراوانی همراه بود و مدارس و والدین نگرانی بسیار زیادی در زمینه تامین سرویس داشتند به‌گونه‌ای که حتی روزهای ابتدایی سال تحصیلی هم این نگرانی‌ها تداوم داشت و در ابتدای سال تحصیلی هر روز قول‌های زیادی برای این موضوع از سوی مسئولان مرتبط مطرح می‌شد که بخشی از این قول‌ها مربوط به رانندگان خودروهایی بود که برای سرویس مدارس استفاده می‌شد.

ازجمله وعده‌های مسئولان به رانندگان سرویس‌های مدارس، پرداخت تسهیلات یکصد میلیون تومانی بود که سبب شد بسیاری از رانندگان اقدام به توافق با مدارس کرده و در طول ماه‌های قبل دانش‌آموزان را به مدارس منتقل کنند. درحالی قرار بود 50 میلیون تومان از این وام سال گذشته و مابقی آن امسال پرداخت شود که تاکنون و با رسیدن به ماه‌های پایانی سال تحصیلی خبری از پرداخت این وام نیست.

عدم پرداخت این تسهیلات در زمان مقرر نه تنها موجب نارضایتی رانندگان سرویس‌های مدارس شده، بلکه نگرانی در رابطه با تامین سرویس در سال آینده را دوباره برای والدین و مدارس ایجاد کرده است. عدم پاسخگویی فرماندار یزد نسبت به این مشکل یکی از موضوعاتی است که بیش از خلف وعده صورت گرفته برای رانندگان و مجموعه مدارس و والدین ناراحت‌کننده است و سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزد که پیش از این هم در ارتباط با مشکل نان در صحبت‌هایی عجیب اعلام کرده بود موضوع را از طریق توئیتر اطلاع‌رسانی کرده بود، این‌بار حاضر به پاسخگویی نشده بود و گزارشی که صدا و سیمای مرکز یزد در این زمینه منتشر کرده بدون مصاحبه وی به روی آنتن رفته است.

یکی از موضوعاتی که رانندگان سرویس‌های مدارس نسبت به وعده پرداخت تسهیلات گلایه داشتند این بود که اگر این وام مطرح شده سال گذشته به آنها پرداخت می‌شد می‌توانستند مدل ماشین خود را تغییر داده و با خودرو با کیفیت‌تر به‌کار بپردازند، اما اگر همین الان هم تسهیلات مطرح شده به آنها پرداخت شود به دلیل تورم بسیار بالای بازار خودرو، نمی‌توانند تغییر خاصی در مدل ماشین خود بدهند. همچنین برخی رانندگان نسبت به وعده اختصاص سهمیه سوخت به سرویس‌های مدارس و عدم اجرای آن‌هم گلایه‌مند بودند که چرا مسئولان قول‌هایی را در ابتدای سال مطرح کردند، اما حاضر به اجرای آن نشدند.

علاوه بر رانندگان، والدین دانش‌آموزان هم نسبت به این موضوع به شدت گلایه‌مند بودند و اعلام کردند عدم عمل مسئولان به وعده‌هایشان در قبال سرویس‌های مدارس، قطعا آنها را در سال آینده با چالش جدی در زمینه تامین سرویس مواجه می‌کند. یکی از والدین در این زمینه گفت: سال گذشته نزدیک به یک‌ماه به دنبال تامین سرویس برای جابه‌جایی فرزندم از خانه به مدرسه و بالعکس بودم و با سختی فراوان هفته دوم شروع مدارس موفق به پیدا کردن یک سرویس شدم. وی افزود: در صورتی که مسئولان وعده‌هایی که به سرویس‌های مدارس داده‌اند را عملی نکنند، قطعا سال آینده چالش تامین سرویس مدرسه به شدت سخت‌تر و بدتر خواهد شد و در این بین والدین و دانش‌آموزان بیشترین سختی را متحمل خواهند شد.

همچنین یکی از مدیران مدارس استان یزد هم گلایه بسیاری از عملی نشدن وعده مسئولان کرد و اظهار داشت: همه ما از گرانی‌های جامعه و به‌ویژه هزینه‌های بالای خودروهای سواری و استهلاک آنها اطلاع داریم و به رانندگان سرویس‌های مدارس حق می‌دهیم که خواهان عمل مسئولان به وعده‌هایشان باشند. وی افزود: علاوه بر این در صورتی که این وعده محقق نشود و سال آینده رانندگان حاضر به پذیرش جابه‌جایی دانش‌آموزان نشوند قطعا با مشکل بسیار جدی روبه‌رو خواهیم بود و مدارس نمی‌توانند سرویس مورد نیاز دانش‌آموزان را تامین کنند. یکی از رانندگان سرویس‌های مدارس با گلایه بسیار زیادی که از عدم تحقق وعده‌های مسئولان داشت، گفت: باتوجه به وعده‌های مسئولان، در ابتدای کار دوندگی‌های بسیاری برای گرفتن کارت سرویس مدارس انجام دادیم و بالغ بر یک میلیون و دویست هزار تومان هم برای آن هزینه کردیم، اما هیچ خبری از عمل به وعده‌های مسئولان نشد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/4wMqb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا