شماره 719گزیده مطالب

شکوه شخصیت «امام» با عناوین تعریف نمی‌شود

گزیده مطالب شماره 719

وزیر ارشاد دولت اصلاحات گفت: اینکه کسانی بگویند «آقای خمینی» و یا «خمینی»! طنین آوازه نام و نشان امام‌خمینی در گوش ملت ایران و ملت‌های منطقه خاموش نمی‌شود.

عطاا… مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏الحمدلله رب العالمین… که بار دیگر توفیق درک ماه عزیز سرشار از برکت و معنویت و نشاط ماه رجب را بهره‌مان گردانید. ماه رجب امسال با دهه‌فجر انقلاب اسلامی تقارن دارد. امام خمینی رضوان‌ا… تعالی علیه، سرفصل جدید تاریخ معاصر کشور و ملت ماست. نسل ما هویت خویش را مدیون امام و انقلابیم، ‏دیده‌ام و می‌بینم که برخی که هویتشان را از امام و انقلاب اسلامی دارند. ظاهرا از عنوان امام و یا حتا برخی از آنان از عنوان آیت‌ا… برای امام خمینی استفاده نمی‌کنند!

گمان می‌کنند اعتبار شخصیت و شکوه امام خمینی وابسته به اینان است! ‏امام خمینی در جایگاهی از تاریخ ایران و تاریخ اسلام قرار دارد، که با عناوین، شکوه شخصیت ایشان تعریف نمی‌شود. گو آنکه کسانی بگویند: آقای خمینی و یا خمینی! طنین آوازه نام و نشان امام خمینی در گوش هوش ملت ایران و ملت‌های منطقه خاموش نمی‌شود و زین قصه هفت گنبد افلاک پر صداست»

گلباران جایگاه جلوس امام در بهشت زهرا
جایگاه جلوس امام در سخنرانی 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا(س) همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و آغاز جشن‌های دهه‌فجر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی گلباران شد. موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، جمعی از نمایندگان مجلس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم ضمن گلباران قطعه 17 بهشت زهرا(س) به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز چهل و سومین دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی با سر دادن شعار ا…اکبر و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند. اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله خمینی ‌ای امام و ا…اکبر خمینی رهبر توسط گروه جمع‌خوانی دانش‌آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزادسازی 1357 کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این مراسم بود. بر اساس این گزارش ایستگاه فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس بر پا شد که بسته‌های فرهنگی و شاخه‌های گل به مهمانان اهدا می‌کردند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/RM5KZ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا