شماره 696گزیده مطالب

رسالت مهم خبرنگاران، آگاهی‌بخشی جامعه است

گزیده مطالب شماره 696

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران گفت: رسالت مهم این قشر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه است. به گزارش ایرنا عباس ملازینلی در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز یزد ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: اطلاع‌رسانی به حق از سوی اصحاب رسانه موجب توسعه می‌شود و پیشرفت یک استان را به همراه دارد. وی اظهار داشت: خبرنگاران چشم‌ بینا و زبان گویای مردم و گوش شنوای جامعه هستند.

ملازینلی تصریح کرد: آزادی اطلاعات و دسترسی بیشتر به اطلاعات یکی از شاخص کشورهای توسعه‌یافته است. ملازینلی با بیان اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات لازمه کار خبرنگاری و یکی از پایه‌های اساسی برای تجزیه و تحلیل وقایع محسوب می‌شود افزود: اما این آزادی یکسری ضروریات دارد که باید این الزامات را بپذیرفت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: 17 مردادماه یادآور رشادت، جانفشانی و فداکاری شهید محمود صارمی است که شجاعانه در راه انجام وظیفه مهم خبرنگاری و اطلاع‌رسانی، جان خود را فدا کرد و شهید شد. وی خاطرنشان کرد: شهادت صارمی رسالت خبرنگاران در مقابله با نفرت و دروغ پراکندگی را نشان می‌دهد. رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در ادامه ضمن قدردانی از خبرگزاری ایرنا مرکز به خاطر انعکاس اخبار این سازمان گفت: ایرنا رسانه مادر به شمار می‌رود و منبع بسیاری از رسانه‌های دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: ایرنا نقش خود را در اطلاع‌رسانی به خوبی ایفا می‌کند و اخبار خود را با منبع موثق منتشر می‌کند. رییس خبرگزاری ایرنا مرکز یزد هم در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار گزارشی درخصوص سابقه، اقدامات و برنامه‌های این رسانه ارایه کرد و بر آمادگی برای انعکاس اخبار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تاکید نمود. 17 مرداد 1377، «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مستقر در شهر مزار شریف مرکز ولایت (استان) بلخ در شمال افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان شهید شدند. شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد مهم، هفدهم مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/mdKZx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا