شماره 640گزیده مطالب

دستگیری اعضای یک باند فساد اقتصادی و عده‌ای زمین‌خوار در یزد

گزیده مطالب شماره 640

ایسنا/یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد از انهدام و دستگیری یک باند فساد اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق ایفای تعهدات ارزی، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به ارزش حدود 2000 میلیارد تومان در این استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. «غلامعلی دهشیری» در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود دادستانی به موضوع بکارگیری و جذب معاونت شهرسازی شهرداری یزد که در نهایت منجر به استعفا وی شد، گفت: در ادامه موضوع مغایرت مالی 80 میلیارد تومانی شهرداری یزد مطرح شد که شهردار محترم در سوم اردیبهشت ماه علت آن را فنی اعلام و بیان کردند تخلفی صورت نگرفته است ولی در عین حال، اگر شورای اسلامی شهر در مورد این پاسخ قانع نشده باشد، می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند.

وی همچنین از رفع تصرف زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با ارزش حدود 30 میلیارد تومان در صفائیه یزد که از 15 سال پیش به یکی از موسسات برای طرح فرهنگی اختصاص داده شد ولی بلاتکلیف مانده بود نیز خبر داد و گفت: دستگاه قضا هر کجا زمینی واگذار شود و اقدامی در مورد آن صورت نگیرد، اقدام به بازپس‌گیری آن بدون هیچ تبعیضی خواهد کرد. رئیس کل دادگستری استان همچنین از خلع ید زمینی به ارزش 150 میلیارد تومان به صورت پراکنده در شهر یزد که مساحت آن 30 هزار مترمربع بوده نیز خبر داد و گفت: در این رابطه 5 نفر از این باند زمین‌خواری دستگیر شده‌اند. وی از رفع تصرف زمین یکهزار مترمربعی دیگر در صفائیه یزد که مربوط به یکی از دستگاه بوده نیز خبر داد و گفت: زمین‌خواران این زمین را به ارزش 10 میلیارد تومان در تعطیلات نوروز تصرف و قطعه‌بندی کرده بودند که این زمین نیز از سوی دادستانی بازپس گرفته به دستگاه مربوطه عودت داده شد. وی افزود: فردی نیز به بهانه مشاوره و دعانویسی برای بانوان نسبت به اغفال آنها اقدام می‌کرد نیز دستگیر و به عنوان مفسد فی‌الارض برای وی حکم اعدام درخواست شده است.

دهشیری به دو مورد قتل عمد در ابتدای سال جاری با ریشه اخلاقی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عوامل این قتل‌ها طی 24 ساعت دستگیر و پرونده آنان در محاکم قضایی در دست رسیدگی است. وی پیگیری دادگستری با همکاری استانداری یزد و فرمانداری میبد برای رفع مشکل مجتمع فولاد میبد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال جهش تولید شاهد رفع موانع تولید و اشتغالزایی در این واحد باشیم. دهشیری به عزم دستگاه قضایی استان در ارتباط با مهار شیوع بیماری کرونا با همکاری ستاد استانی کرونا خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته از جمله مهمترین آنها بازرسی‌های مکرر و سرزده از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های کالاهای پزشکی و اقلام بهداشتی، کشف هزاران لیتر متانول، پلمپ موقت سه داروخانه و یک فروشگاه محصولات پزشکی به دلیل عدم عرضه ماسک، تزریق اکسیژن مایع به صورت امانی به بیمارستان‌های ابرکوه، بهاباد، تفت و میبد و کشف 170 هزار دستکش بوده است.

وی به موضوع زندان‌ها در شرایط کرونا نیز اشاره کرد و گفت: هرچند این موضوع با هدایت دشمنان بیرون از کشور در برخی زندان‌های کشور باعث بروز مشکلاتی شد ولی در استان یزد هر چند زمزمه‌هایی نیز وجود داشت ولی با اقدام به موقع و مدیریت خوبی که صورت گرفت، آرامش بسیار خوبی بر زندان‌های یزد حکم‌فرما شد. وی با بیان این که دادگستری یزد در برگزاری دادگاه به صورت ویدئو کنفرانسی در کشور پیشگام بوده است، گفت: در این حوزه یک دادگاه فعال شده بود که به سه مورد ارتقا یافت تا سرعت کار افزایش پیدا کند. این مقام قضایی با اشاره به شناسایی یک تیم اقتصادی با همکاری اداره کل اطلاعات استان در انتهای سال گذشته، اعلام کرد: این تیم به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق ایفای تعهدات ارزی، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به حدود 2000 میلیارد تومان منهدم و پرونده در مرحله اقدامات اولیه است. دهشیری گفت: امسال نظارت دستگاه قضا بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در راستای پیشگیری از فساد جدی‌تر خواهد شد و آمادگی داریم به جد در جهت رفع موانع تولید و پیشگیری از فساد اقدام کنیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/hVoAx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا