شماره 755گزیده مطالب

به مردم اطمینان دهیم اعتراضات شنیده می‌شود

گزیده مطالب شماره 755

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهار داشت: اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است. مشکلات موجود کشور یک بُعدی نیست؛ ابعاد مختلفی باعث شده جامعه احساس فشار کند. کشور با مشکلات قدیمی دست به گریبان است. در 20سال اخیر به طور متوسط نرخ تورم بالای 20درصد و رشد اقتصادی کمتر از یک‌ونیم درصد بوده و این موضوع انباشتی از مشکلات را برای مردم به ارمغان آورده است. ضمن آنکه هیچ افقی برای کاهش قیمت‌ها، و بهبود وضع زندگی مردم با این فرمان از مدیریت باقی نمانده است.

حسین مرعشی گفت: وعده آقای رئیسی کاهش تورم بود، ولی از زمانی‌که به پاستور رفته، 10درصد هم روی تورم گذاشته است. از این‌رو مردم معترض هستند. مردم در حال دست‌ و پنجه نرم کردن با نرخ بیکاری، تورم و جهش‌های قیمت ارز هستند. دولت با حذف ارز 4200 تومانی، بدون داشتن برنامه‌ای، شوک سنگینی به همه‌چیز وارد کرده است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: قاطعانه می‌گویم برای من و حزب متبوع من، برای جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان دو چیز مهم است: یک: ایران؛ دو: مردم ایران. اگر هنوز ما در عرصه سیاسی حضور داریم و فعال هستیم به این خاطر نیست که حرف ما توسط معترضان یا حاکمیت شنیده شود. بلکه به این خاطر اینکه نگران ایران و آینده مردم ایران هستیم و فکر می‌کنیم باید پیشگیری کنیم. لذا با جدیت به هریک از مقامات جمهوری اسلامی که دسترسی داشته باشیم، با آنها صحبت کنیم، اشکالات، راهکارها و تحلیل‌مان را از وضع موجود به آنان بگوییم.

وی افزود: باید مشکلات و مسائل مردم را یکی یکی حل کنیم، اعتراض را به رسمیت بشناسیم، با معترضان گفت‌وگو کنیم، هیأ‌ت‌های متعدد را به نقاط مختلف کشور بفرستیم، دلجویی کنیم، گوش کنیم. مرعشی تصریح کرد: من معتقد هستم به جهات مختلف مدیریتی و هم به لحاظ استفاده از همه ابزارها و همه ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی، جمهوری اسلامی باید تفاوت بین اعتراض و اغتشاش را جدی بگیرد و باید صدای اعتراضی مردم را بشنویم، همچنین به مردم اطمینان دهیم اعتراضات شنیده می‌شود و با کمترین خسارت از این مرحله عبور کنیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/XMpYn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا