انعکاس آیینهشماره 781

درشرایطی که فقر بیداد می‌کند، همسر رئیسی با پول مردم، به نیویورک می‌رود

انعکاس آیینه شماره 781

نظر خوانند گان آیینه یزد را در این شماره به این نکات جلب می‌نماید که پرداخت هزینه سفر همسر سید ابراهیم رییسی به مجمع عمومی سازمان ملل از بیت المال تخلف است در حالی که میلیونها نفر از خانواده‌ها در فقر وتنگدستی، به تلخی روزشان،شب می‌شود. برای تهیه ساده ترین دارو باید دربدر از این داروخانه به آن داروخانه بروند، تورم وگرسنگی کمر مردم را شکسته است واز همه مهم تر عده‌ای از فعالان سیاسی آنهم از گروه اصولگرا معتقدند سفر رییس‌جمهور و همراهانش دست آوردی برای مردم این سرزمین نداشته است بنابراین نیازی به رفتن خانم علم الهدی ودخترش به نیویورک نبوده است. در این شماره به مناسبت به مواردی از گفتار ومصاحبه‌های همسر رییس جمهور اشاره می‌گردد. بسیاری از مردم می‌پرسند با این هزینه‌های سرسام‌آور آیا لازم نبود تعداد همراهان سیدابراهیم رییسی را به صورت شفاف بیان می‌کردند و پولی را که از کیسه ملت در این سفر هزینه شده است اعلام می‌نمودند؟ آیا نمی‌بایست از دیپلما تها و سیاستمداران با تجربه استفاده می‌نمودند تا راهکاری را ارائه دهند و حداقل یک تحریم از تحریم‌های ظالمانه استکبار ودر راس آن آمریکا، لغو شود و شهروندان بگویند نتیجه‌ای ولو اندک عاید مردم شده است.

روابط عمومی استانداری یزد که پاسخگوی هیچ یک از مقالات انتقادی مندرج در آیینه یزد نبوده آیا در این دوسال برای اولین بار مفاد این سرمقاله را به اطلاع نهاد ریاست جمهوری می‌رساند تا پاسخ آنرا دریافت وبرای چاپ در اختیار آینه یزد قرار دهد؟

سید جلال ساداتیان تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می‌گوید: «آقای رییسی می‌توانست بهتر از این سخن بگوید حتی نسبت به روسای جمهور پیشین ایران هم ضعیف‌تر سخن گفت» خانمی که خود اقرار و اعتراف می‌کند تا قبل از انتخاب سید ابراهیم رییسی به ریاست جمهوری هیچ فعالیت سیاسی نداشته طبیعی است در مصاحبه‌ها نکاتی را بیان می‌کند که حاشیه ساز می‌شود. روزی در ونزوئلا می‌گوید: سن درختان دانشگاهی که در آن تدریس می‌کند بیشتر از امریکاست، در نیویورک می‌گوید: «در ایران مردان ترجیح می‌دهند از زنان خود نخواهند که کار کنند وپول در بیاورند» یا در مصاحبه‌ای به بانوی اول کشور اشاره می‌کند که دیدیم بسیاری از یاران و همراهان دولت سیزدهم نسبت به ادعاها واظهارات وی واکنش‌های تندی نشان دادند.

سخنان سیدابراهیم رییسی نیز دست کمی از این گفته‌ها نداشت تا دیدیم و شنیدیم که بعضی از فعالان سیاسی نوشتند: «رییسی را توجیه کنید چه بگوید، برایش با خط درشت بنویسید تا از رو بخواند، معنی سفارت را به او بگویید، ایران در امریکا سفارت ندارد، محل سفارت در پایتخت است نیویورک پایتخت امریکا نیست و از همه مهم‌تر بازگشت پنجمین الواح دوران هخامنشی نتیجه پیروزی حقوقی دولت روحانی است» گروه تبلیغاتی همراه رئیس جمهور آنقدر به مسائل اجتماعی ومذهبی بی توجه بودند که نمی‌دانستند نباید تصویر رئیس‌جمهور در حال خواندن نماز شب در هواپیما را منتشر نمایند چرا که نمازشب، یک امر عبادی شخصی و خصوصی است و عابدان شب زنده دار، ترجیح می‌دهندکه نماز شبشان، از اعضای خانواده خودشان پوشیده بماند تا چه رسد به این که دنیا بفهمدکه رییس‌جمهور، نماز شب می‌خواند.

مردم می‌پرسند دوسال از دوران ریاست جمهوری گذشت وعده‌های مهم تحقق نیافت شعارها برزمین ماند تورم وگرانی دمار از روزگار مردم در آورده است بسیاری از کالاها و مایحتاج زندگی نسبت به شهریور ماه 1400 گاه تا پانصد _ششصد درصد افزایش قیمت داشته است. حقوق بگیران حداقلی وبازنشستگان باید شغل دوم و گاه سوم داشته باشند تا زندگی خود را تامین نمایند نشان دادن تصویر رئیس جمهور در حالی که نمازشب می‌خواند چه دردی از زندگی مردم دوا می‌کند؟ از دستور گهربار مولای متقیان حضرت علی(ع) به مالک اشتر آنگاه که برای حکمرانی او را به مصر فرستاد آیا اعلام فرمود مالک نماز شب خواندن خود را به رخ مردم و رعیت بکش؟ یا فرمود :کارگزاران و حاکمان نباید همانند حیوان درنده‌ای باشند که خوردن مردم را غنیمت شمارند مولای متقیان بیش از 75بار در آن فرمان سفارش مردم را نمود. نکته قابل توجه این که همانند جمیله علم‌الهدی در سمت استادی دانشگاه صدها نفر در دانشگاههای ایران به مطالعه و تحقیق وتدریس اشتغال دارند ضمنا در هیچ جای قانون اشاره‌ای نشده است که روسای جمهور را باید در سفر به نیویورک همسرانشان آنها را همراهی کنند. بنا براین مناسب بود قبلا فراخوان می‌دادند که بین استادان دانشگاه یک نفر خانم که در این زمینه شایستگی بیشتر وتوان معرفی جمهوری اسلامی و مقام زن در اسلام را دارد انتخاب گردد و به نیویورک برود.

شگفت آن که پروین صالحی نماینده مردم مبارکه که در مجلس شورای اسلامی با 12075 رای ومنتخب 11 درصد از واجدان شرایط شرکت در انتخابات بوده وبه مجلس یازدهم راه یافته می‌گوید:«اپوزیسیون از حضور زنان فرهیخته وتحصیل کرده ایرانی در این سفر نگران و عصبانی هستند واین جیره‌خواران دشمنان ایران از اینکه واقعیت و هویت زنان ایرانی برای زنان جهان روشن شود نگران هستند…» یا یک نفر روحانی ناشناس که خود را استاد حوزه ودانشگاه معرفی کرده از همسر رئیس جمهور تجلیل نموده است. آیا نماینده مجلس و یا روزنامه همشهری آمادگی آن را دارند که اظهار نظر و نقد و انتقاد حتی یکی دو نفر از اصولگرایان در مورد سفر جمیله علم الهدی به نیویورک را منتشر و یا از تریبون مجلس اعلام کنند و یا به نقل از شهاب اسفندیاری عضو شورای عالی سینما و رئیس دانشکده، صدا و سیما پاسخ این اغراق‌ها و گزافه گویی‌ها را بنویسد و از خانم علم الهدی بخواهد در امور سیاسی دخالت نکند و به حوزه آموزش برگردد و یا به نقل از محمد مهاجری اعلام نماید«بازگرداندن الواح هخامنشی اما به مصداق ضرب المثل “کوه موش زائید” تبدیل شد در واقع هواپیمای لوکس حامل رئیس جمهور همان کاری کرده بود که یک هواپیمای باری هم می‌توانست انجام دهد و عملا نیازی نبود آقای رئیسی و خانواده محترم این همه رنج سفر تحمل کند و تازه محموله‌ای بیاورند که بخشی از آن قبلا وارد شده و اقدامات برای استردادش را هم دولت‌های پیشین انجام داده اند.»

سنگ بنای کج به همراه بردن همسر و فرزند و داماد رئیس جمهوربه مجمع عمومی سازمان ملل را محمود احمدی نژاد پایه‌گذاری کرد. در شهریور ماه سال 1359 شهید محمدعلی رجایی که چند روز قبل از عزیمت به نیویورک در جبهه جنگ تحمیلی حضور داشت در راس هیاتی که به عنوان ساده‌ترین هیات اعزامی به مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ثبت گردید مرکب از بهزاد نبوی وزیر مشاور در امور اجرایی، گودرز افتخار عضو شورای نگهبان، یک نفر از وزارت امور خارجه، سه نفر از دفتر نخست وزیر و چهار نفر خبرنگار و فیلمبردار از صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس عازم نیویورک شد و در سخنرانی و هم چنین در مصاحبه‌ای که با خبرنگاران داشت جنایات آمریکا و متجاوزان به ایران و حمایت کنندگان از رژیم شاه را به خوبی بازگو و برملا نمود.

در شهریور ماه 1366 و پس از صدور قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل که در روز 29 تیرماه 1366 ثبت گردیده بود مقام رهبری به عنوان رئیس جمهور در سازمان ملل سخنرانی نمودند و تعداد اندکی از نمایندگان و وزارت امور خارجه در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند

در سال 1377 دوازده نفر از مسئولان ارشد کشور سید محمد خاتمی رئیس جمهور را در سفر به نیویورک همراهی کردند و گفتگوی تمدن‌ها در سازمان ملل مطرح گردید و سال 2001 به عنوان سال گفتگوی تمدنها نامگذاری شد. احمدی‌نژاد در 8 سال دوران ریاست جمهوری به نیویورک سفر کرد از خصوصیات وی این بود که هاله نور دیده بود و هولوکاست را انکار می‌کرد و تحریم‌ها و قطعنامه‌های علیه ایران را کاغذپاره می‌نامید و می‌گفت: این قدر قطعنامه علیه ایران صادر کنند تا قطعنامه دانشان پاره شود. هشتصد میلیارد درآمد نفتی در دوران ریاست جمهوری را نتوانست آن گونه که باید و شاید به نفع ملک و ملت هزینه نماید وکار را به آنجا رساند که در سال آخر سفرش به مجمع عمومی سازمان ملل برای 160 نفر درخواست ویزا کرد که نزدیک به 80 نفر از همراهی او باز ماندند و در سال 1390 نود نفر را با خود به نیویورک برد همسر و پسر و عروس احمدی‌نژاد از این خوان یغما، بهره بردند و از پول ملت برای آنها هزینه گردید و برای همیشه نامشان در تاریخ سوء استفاء کنندگان که در این زمینه‌ها اسراف کردند و در واقع مال ملت مومن و صبور این سرزمین را به غارت بردند ثبت و ضبط شد. حسن روحانی نیز در سال نخستین ریاست جمهوری اش در سفر به آمریکا تعدادی از فعالان بخش خصوصی را با خود همراه کرد که آمار سفرکنندگان که شامل تیم اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک بودند حدود 70 نفر بود و از قول نهاد ریاست جمهوری گفته شد همراهان دکتر حسن روحانی کمتر از یک چهارم همراهان احمدی نژاد و رئیس دولت نهم و دهم بوده‌اند “

گرمسلمانی از این است که حافظ دارد/ وای اگر پس امروز بود فردایی

رضا سلطان زاده – مدیر مسئول

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/eqQPH

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا