شماره 777گزیده مطالب

درخواست سه کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در یزد

گزیده مطالب شماره 777

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: سه کشور خارجی خواستار سرمایه‌گذاری تا 500 میلیون دلار در حوزه نیروگاه خورشیدی این استان هستند.

به گزارش ایرنا «محمدعلی شاه‌حسینی» در جمع رسانه‌ها از درخواست سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری روسیه، هند و چین در حوزه نیروگاه خورشیدی در یزد خبر داد و خاطرنشان ساخت: 40 مجوز بی‌نام که نیاز استان، کم آبخواه و پاک بوده در یک بسته سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده تا به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه شود و هرکدام از آن‌ها را برگزیند.

وی با اشاره به رتبه‌های ممتاز استان در صنعت، معدن و کشاورزی اظهار داشت: یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، اما نزدیک به 40 هزار بیکار در استان دارد که عمدتا فارغ‌التحصیل هستند؛ ریل‌گذاری جدید استان در دو سال گذشته براساس سند تحولی یزدنوین در نظر گرفته شده که شامل سرمایه‌گذاری، رشد تولید و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بومی یزدی است. وی اولویت استان را صنایع هایتک، کم‌آبخواه و اشتغال آفرین برای جوانان فارغ‌التحصیل عنوان کرد و افزود: این مساله به زیرساخت‌هایی نظیر برق، گاز و انرژی مناسب نیاز دارد؛ در زمینه برق با ناترازی روبرو هستیم و بر این اساس، 400 مگاوات مجوز یا آماده‌سازی برای صدور برق خورشیدی صادر شده و 100 مگاوات آماده ورود به مدار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری، حفظ اشتغال و ایجاد صنایع جدید را نیازمند منابع مالی دانست و تصریح کرد: بخشی از این منابع از سوی بانک‌ها تامین می‌شود و سیستم بانکی استان نیز همکاری خوبی در این زمینه دارد، اما کافی نیست و بر این اساس از روش دوم یعنی بازار سرمایه کمک گرفته می‌شود و برای اولین‌بار هم مجوز تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری از بورس صادر شده که وظیفه تامین مالی واحدهای صنعتی را برعهده دارد. وی از بازگشت حساب واحدهای بزرگ به استان به عنوان سومین روش تامین منابع مالی یاد کرد و ادامه داد: درحالی که حساب بانکی واحدهای بزرگ صنعتی نظیر چادرملو، فولادآلیاژی و سنگ آهن می‌تواند بخش عمده‌ای از منابع بانک‌ها را تامین کند، این حساب‌ها در خارج از استان بود که بخشی از این حساب‌ها بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و شورای تامین و پیگیری استاندار به یزد بازگشت و به عنوان مثال 90درصد حساب بانکی چادرملو به یزد بازگشته است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/AdEdP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا