شماره 696گزیده مطالب

حرکت دستجات عزاداری در محلات یزد ممنوع است

گزیده مطالب شماره 696

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: به دلیل وجود کرونا و برای پیشگیری از شیوع آن در محرم، حرکت دستجات عزاداری از محله‌ای به محله دیگر ممنوع است. حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعمال محدودیت حرکت دستجات با همکاری هیات‌های عزاداری و سوگواری برای رعایت مقررات در طول ماه محرم نقش اصلی در کاهش و پیشگیری از کرونا دارد.

وی ادامه داد: ممنوعیت نخل‌برداری در روزهای تاسوعا و عاشورا و علم‌برداری در سطح حسینیه‌ها و مساجد جزو موارد مهمی است که باید از انجام آن براساس مقررات تا پایان ماه محرم امسال به جد خودداری شود و همه پایبند مقررات باشند. این مسوول اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی برنامه‌ها، استفاده از ماسک، برگزاری مراسم به مدت فقط حداکثر 2ساعت و با اولویت در فضای باز از مهمترین نکاتی است که باید همه عزاداران حسینی و تشکل‌های دینی نسبت به اعمال آن اقدام کنند.

نجیمی با قدردانی از تمامی افرادی که با مسوولان اجرایی در پیشگیری از ویروس کرونا همکاری دارند تصریح کرد: به دلیل شرایط موجود شهروندان فضای شهر را با پرچم و کتیبه‌های حسینی به رنگ محرم درآورند و کوچه‌ها و معابر را به حسینیه تبدیل کنند. استان یزد 2هزار هیات مذهبی دارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/h6p1t

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا