شماره 663گزیده مطالب

حاشیه جدید مجلس؛ سفر نمایندگان به مشهد

گزیده مطالب شماره 663

سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی به مشهد طی چند روز گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است. به گزارش انتخاب، ماجرا از آنجایی شروع شد که در رسانه‌های داخلی اعلام شد اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان حاضر در این سفر با همراهانی عازم مشهد شدند. جالب اینکه گفته شد نمایندگان در این سفر بین یک تا 6 همراه داشتند؛ اتفاقی که حالا این سؤال را مطرح می‌کند که هزینه عزیمت همراهان نمایندگان از کدام بودجه و منبع تأمین شده است؟

شنیده‌ها حکایت از آن داشت که منابع و بودجه این سفر از سوی شهرداری مشهد تأمین شده است. احسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی در این باره گفت: این سفر به دعوت شهرداری مشهد انجام گرفت و آنان در جریان جزئیات هزینه‌ها و مخارج هستند، البته اگر هزینه‌ها را خودشان تأمین کرده باشند. رحمت‌ا… فیروزی نماینده نطنز که از جمله حاضران در این سفر بوده درباره منبع تأمین هزینه‌های سفر اظهار بی‌اطلاعی کرده و در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی نمایندگان با خانواده و همراه عازم مشهد شده بودند، تصریح کرد: بله این اتفاق افتاد و برخی با خانواده و برخی تنها و مجردی در این سفر حاضر شدند. فیروزی درباره هزینه‌ها گفت: هزینه خاصی نبود. نمایندگان در این سفر غذاهای معمولی مثل خورشت قیمه، عدسی، عدس پلو و شله زرد و شله مشهدی می‌خوردند.

پرداخت هزینه سفرها آغاز انحرافات
ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: انحرافات هم از همین موارد آغاز می‌شود که مثلاً هزینه سفر خانواده‌شان پرداخت شود و بعد به‌تدریج اقدام به استفاده‌های دیگر کنند، در واقع آغاز انحراف از اینجاست و باید روی این‌ها حساس بود. این اتفاق نشان می‌دهد که چنین موضوعاتی در آن کشورها هم دارای اهمیت است که افراد و کسانی که از بودجه و امکانات دولتی استفاده می‌کنند، مانند نمایندگان مجلس به هیچ‌وجه برای خود و خانواده‌شان از بودجه بیت‌المال استفاده شخصی نداشته باشند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Q73yr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا