شماره 609گزیده مطالب

جواب رد ظریف به دعوت ترامپ

گزیده مطالب شماره 609

گزیده
  • منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند که پال گفته که رئیس‌ جمهوری امریکا این اجازه را به او داده تا ظریف را در روزهای پیش‌رو به کاخ سفید دعوت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورکر، این رسانه امریکایی مدعی شد که ماه گذشته میلادی، در بحبوحه بالا گرفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، دعوتنامه عجیبی دریافت کرد؛ دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری امریکا در اتاق بیضی کاخ سفید. بر اساس این گزارش، پیشنهاد دیدار با ترامپ را «رند پال» سناتور ایالت کنتاکی، هنگام دیدار با ظریف در تاریخ 15 جولای در نیویورک مطرح کرد. رند پال و «داگ استافورد»، مشاور ارشدش در تاریخ 15جولای با محمدجواد ظریف دیدار کردند.

طی این دیدار یک‌ساعته ظریف درباره چگونگی پایان دادن به تنش‌ها میان دو کشور با پال گفت‌وگو کرد. این سناتور امریکایی نیز پیشنهاد کرد که این دیپلمات ایرانی ایده‌هایش در این زمینه را با شخص ترامپ مطرح کند. منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند که پال گفته که رئیس‌ جمهوری امریکا این اجازه را به او داده تا ظریف را در روزهای پیش‌رو به کاخ سفید دعوت کند. سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظر در این‌ باره خودداری کرد. سایت تابناک هم در همین باره به نقل از منبع مطلع نوشته ظریف در پاسخ به این دعوت گفته که برای مأموریتی در سازمان ملل متحد در امریکاست و مأموریتی برای دیدار با رئیس جمهوری امریکا ندارد و مقامات عالی‌تر در تهران نیر تأکید می‌کنند که فعلاً قصدی برای مذاکره با امریکا ندارند.

چرا عده‌ای در کشور نابخردی به خرج می‌دهند؟
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی گفت: موفقیت برجام رفع تحریم‌ها و نجات از ابر سیاه جنگ بود. حال می‌خواهیم نامش را «صلح»، «مذاکره» یا «برجام» بگذاریم. وی افزود: امروز بدنه جامعه ما کاملا از تلاش‌های جناب آقای دکتر ظریف آگاه بوده و این را می‌دانند که برای پیروزی در صحنه جهانی چاره‌ای جز بهره‌مندی از خرد و عقلانیت بین‌المللی نداریم و باید مشاوره‌های شایسته‌ای در این رابطه داشته باشیم که آقای دکتر ظریف در این زمینه بسیار کارآمد و موثر هستند.

وی در ادامه با ابراز تعجب از اینکه چرا عده‌ای در کشور ناآگاهی و نابخردی به خرج می‌دهند، اظهارکرد: باید معلوم شود که چگونه است آنها از طرفی تحریم برخی شخصیت‌ها را برنمی‌تابند ولی برای برخی دیگر از تحریم‌ها کف‌ می‌زنند؟ این‌ها همان‌هایی بوده که همیشه در این فضا حضور دارند و به قول جناب حافظ «خوش بود گر محک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد». بنابراین ما باید تلاش کنیم افرادی که تحت عنوان غشّ در جامعه اغتشاش و نگرانی ایجاد می‌کنند و باعث کدورت و تیرگی برای نظام و شخصیت‌های انقلابی می‌شوند را متوجه کنیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/RWWOo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا