تیتر یکشماره 668

ترورهایی از جنس ترور آبسرد از برکه مرموز نفوذ، آب می‌خورد

تیتر یک شماره 668

درکنار هر رجایی، باید نگران حضور یک کشمیری بود که چه بسا خود را انقلابی تر از رجایی هم می‌دانست.

 
 

بسم الله الرّحمن الرّحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای- 8 آذرماه 99 پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- درباره ترور آبسرد و طی همین کمتر از 24 ساعت، هم پیام‌های متعددی صادر شده که در غالب آنها، قالب اصلی همان است که در این گونه رخدادهای تلخ گفته می‌شود و خصوصا تاکید بر انتقام و شناسایی عوامل و آمران صورت می‌پذیرد و هم برخی در پی متهم کردن رقبا هستند. بعضی آگاهانه و برخی هم از سر جهل و غلبه احساس به دام سناریوی طراحی شده برای جنگ افروزی در واپسین هفته‌های حضور ترامپ در کاخ سفید می‌افتند و کسانی هم گمانه زنی می‌کنند. هر چند که در این فقره فاعلیت و آمریت اسراییلی‌ها بر پایه سخنان بنیامین نتانیاهو و پیشینه این گونه عملیات، حدس و گمان و از جنس شعارهای معمول نیست.

در سال 60 وقتی رییس جمهوری و نخست وزیر در انفجار هشتم شهریور به شهادت رسیدند روزنامه‌ها تیتر زدند که کار عوامل مستقیم آمریکا بوده و بعدتر روشن شد کار مسعود کشمیری که به عنوان دبیر شورای امنیت (هنوز شورای عالی امنیت ملی وجود نداشت) مورد وثوق بوده است.از آن زمان تا کنون نزدیک به 40 سال می‌گذرد و هر از گاهی بحث نفوذی‌ها در می‌گیرد. نفوذی‌های مرتبط با اسراییل را اما باید در کدام سِلک، جُست؟ منتقدان دل‌سوز با هویت و پیشینه مشخص و کارنامه‌ای روشن که هشدار می‌دهند یا کسانی که با شعار و ادعا و یک هفته ریش نتراشیدن و پرخاش به این و آن ادای انقلابی‌ها را در می‌آورند؟ ترورهایی از جنس ترور آبسرد از برکه مرموز نفوذ، آب می‌خورد و خود نفوذ در بستر ریاکاری و تظاهر به انقلابی گری ریشه دارد. راه مقابله با ترورهای ناشی از نفوذ، سردادن شعار و چنگ زدن به چهره این و آن نیست.

میدان دادن به ایران‌دوستان واقعی و انقلابیون اصیل است نه ریاکارانی که از بام تا شام شعار می‌دهند و خروار خروار ادعا می‌فروشند. اداها و ادعاها نزد برخی همان نقش نوازنده در هنگام سرقت مغازه است در آن حکایت که دزدانی برای پوشاندن سر و صدای خود درون مغازه یکی از خودشان را مامور کردند بیرون بنشیند و در نقش نوازنده‌ای دوره‌گرد بنوازد تا کسی مشکوک نشود.در این حادثه اگر هم مزدوران اجیر شده‌ای مجری عملیات بوده باشند قطعا اطلاعات کامل از نحوه و مسیر رفت و آمد سوژه را در اختیار داشته‌اند. در کنار هر رجایی، باید نگران حضور یک کشمیری بود که چه بسا خود را انقلابی‌تر از رجایی هم می‌دانست.اگر خطی که در آن سال‌ها اصرار داشت نشانی نادرست بدهد و سراغ آدم‌های بی‌گناهی مثل «پیروی» رفتند یا سیاسیون شاخص را متهم کردند، کور شده بود کشمیری‌های دیگر در این چهل سال رشد نمی‌کردند.)

در همه این سال‌ها از رجایی و باهنر گفته شده اما از کشمیری بسیار کمتر و این که اگر مرحوم ربانی املشی افشا نکرده بود چه بسا عاملیت کشمیری نیز پنهان می‌ماند و اکنون خیابانی در تهران به نام شهید مسعود کشمیری بود چنان که فردای هشتم شهریور و از مقابل مجلس سه تابوت تشییع شد: رجایی، باهنر و کشمیری !از فردی که به عنوان متهم دستگیر و بعدتر بی گناهی او ثابت شد اما هیچ گفته نشده و تنها بعدها کوشیده شد با گویندگی خبر و مأموریت دیپلماتیک در آمریکای مرکزی جبران شود (.آدم‌هایی که ادای نیروهای انقلابی را درمی‌آورند و یک روز، یک جا ضربه می‌زنند. آبشخور ترور آبسرد، نفوذ بود و بستر نفوذ، «ریا»ست و حذف گسترده نیروهای اصیل به بهانه‌های مختلف. تا این روند متوقف نشود، هم «کشمیری»‌ها میدان عمل دارند و هم «رجایی»‌ها قربانی می‌شوند.

عوامل ترور فخری زاده و حادثه نطنز یکی است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تغییر در دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را نیازمند تصمیم گیری در سطوح عالی دانست و تاکید کرد: در ارتباط با بحث دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که دسترسی‌ها در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد. بهروز کمالوندی با بیان اینکه دشمن فقط در حوزه هسته‌ای به ما اتهام وارد نمی‌کند، تصریح کرد: البته آنها راه به جایی در این زمینه نمی‌برند. ردپای آنها در حوادث مختلف کاملا دیده می‌شود. در حادثه نطنز هم می‌توان گفت عوامل شان با اتفاق اخیر یکی است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در این قضایا نقش دارد. وی درباره تلاش اسرائیل برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: آنچه به نقاط قوت ما مربوط می‌شود، امروز هدف دشمن است. یکی از اهداف آنها این است که ما را از این مسیر مایوس کنند. این مسیر سخت و ناهمواری است. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، حتما در فضای صنعتی باید کارمان را مضاعف کنیم و در حوزه‌های امنیتی هم حتما باید پاسخ قاطعی به این اقدامات داده شود.

با پول افراد نادان را می‌خرند
محمد کوثری با اشاره به ترور فخری زاده گفت: در خصوص نفوذ اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل در ایران نمی‌توانیم بگوییم این نفوذ وجود ندارد. چون مقام معظم رهبری از چند سال پیش دائما این مسأله را تأکید کرده‌اند و علنی گفته‌اند و به مسئولان خیلی توصیه کرده‌اند که باید جلوی نفوذ را بگیریم. خیلی هم گرفته شده و افرادی که چنین عامل شده بودند توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر شده اند. بالاخره با پول یکسری افراد نادان را می‌خرند واین باعث می‌شود که عامل آنها بشوند. اما با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان)عج (ان شاءا. ..بقیه آنها هم دستگیر خواهند شد و نمی‌گذارند که این مسیر ادامه پیدا کند. درکنار هر رجایی، باید نگران حضور یک کشمیری بود که چه بسا خود را انقلابی تر از رجایی هم می‌دانست.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/797Dp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا