شماره 718گزیده مطالب

تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در شهرهای مختلف

گزیده مطالب شماره 718

دوشنبه 11 بهمن‌ماه، فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی در برخی از استان‌های کشور تجمع مسالمت‌آمیزی را مقابل اداره ‌کل‌های آموزش و پرورش استانی و در تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

این معلم‌ها شعار «عدالت در پرداخت»، «اجرای طرح رتبه‌بندی» و «رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان» را سر می‌دادند. حدود دو هزار فرهنگی با تجمع در مقابل اداره ‌کل آموزش و پرورش شیراز اعتراض خود را مبنی بر عدم اجرای طرح رتبه‌بندی اعلام کردند.

حدود هزار نفر از فرهنگیان اصفهان در مقابل اداره ‌کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند و درخواست اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان و بهبود وضعیت معیشتی را از مسوولان داشتند.

همچنین در زنجان نیز حدود 500نفر از معلم‌های شاغل و بازنشسته نیز در مقابل اداره‌ کل آموزش و پرورش این استان تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

حدود 250نفر از معلمان معترض چهارمحال و بختیاری نیز از ساعت 10صبح مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. این معلمان با بیان شعارهایی، اعتراض خود را به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اعلام کردند.

همچنین در استان خوزستان نیز در مجموع حدود 150نفر نیز در مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های این استان تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

حدود 250نفر نیز از ساعت 10صبح در مقابل اداره کل آموزش و پرورش لرستان هم تجمع اعتراضی انجام داده و خواستار اجرای کامل طرح رتبه‌بندی شدند.

در این تجمع شعارهایی نظیر «اجرای رتبه‌بندی حق مسلم ماست» و «دولت انقلابی حمایت حمایت» مطرح شد. همچنین در استان مازندران جمعی از فرهنگیان شهرهای بهشهر، آمل و نوشهر مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های ذکر شده تجمع کردند.

در همدان نیز حدود 350نفر در محوطه اداره کل آموزش و پرورش حدود یک ساعت تجمع داشتند.

همچنین در آذربایجان شرقی این تجمع در حدود 300نفر بود.

در یزد نیز بیش از 700نفر در مقابل اداره ‌کل آموزش و پرورش تجمع کردند.

در کرمان و کردستان نیز این جمعیت زیر 100نفر بود. گفتنی است این تجمع‌ها در برخی از شهرستان‌های استان‌های دیگر کشور نیز به وقوع پیوست که حکایت از درخواست اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و توجه به عدالت در پرداخت و رسیدگی به بازنشستگان دارد. گفتنی‌ست لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ده سال کشمکش آذرماه 1400 به تصویب مجلس رسید. هم‌اکنون این طرح برای اصلاح مجدد از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده است. «وانانیوز»

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/afG6B

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا