شماره 683گزیده مطالب

تجلیل از معلمان منتخب و برگزیده استان یزد

گزیده مطالب شماره 683

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در آستانه 12اردیبهشت ماه و روز معلم در دیدار جمعی از معلمان، با گرامیداشت یاد معلمین بزرگی همچون شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار داشت: این معلمین گرانقدر نه تنها با زبان خود بلکه با اخلاق، سلوک و رفتارشان در مسیر تعلیم و تربیت، تأثیرگذاری فراوانی داشتند و مهم این است که معلم نه تنها با زبان و تدریس بلکه با اخلاق، رفتار و شیوه زندگی خود دانش‌آموزان و جامعه را در مسیر درست هدایت کند.

رئیس‌جمهور با تجلیل از شخصیت والای شهید مطهری و گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: شهید مطهری از شخصیت‌های بسیار ارزشمند جامعه ما هستند که برای فرهنگ و دین جامعه ایران، دلسوزی و تعصب داشتند و معلمی است که برای ده‌ها و حتی صدها سال هم می‌تواند معلمی کند. روحانی اهمیت انتخاب شیوه مناسب برای تدریس را مورد تأکید قرار داد و گفت: در روش تدریس و معلمی مهم این است که به نوعی آموزش دهیم که در جان دانش‌آموزان بنشیند و به مرور زمان فراموش نشود. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ایام ضربت خوردن مولا علی(ع) و با گرامیداشت شب‌های قدر، اظهار داشت: فتوت، مردانگی و عدالت امیرالمؤمنین علی(ع) در تاریخ بی‌نظیر است و الگویی بالاتر از پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع)، فاطمه اطهر(س) و ائمه هدی(ع) وجود ندارد و اینان معلم بزرگ بشریت و تاریخ هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: ما مسلمان و شیعه علی‌بن ابیطالب(ع) هستیم آنها به ما می‌آموزند که چگونه زندگی کنیم و حیف است که معلم باشیم و این فرهنگ دینی و تاریخ اسلام را به خوبی به دانش‌آموزان منتقل نکنیم. رئیس‌جمهور در ادامه اهمیت تدریس در پیش‌دبستانی و دبستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی‌تردید در مقاطع تحصیلی، دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در طول 8سال گذشته اقدامات ارزشمندی در این مقاطع تحصیلی انجام شده است. در این دوره تحصیلی خداوند نعمت و سرمایه بزرگی را در اختیار معلمین قرار داده است و اگر معلمی بتواند در طول دوره فعالیت خود حتی یک نفر را هدایت کند، این کار برای دنیا و آخرت‌شان کفایت می‌کند. چرا که هدایت انسان با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

روحانی با تجلیل از تلاش و مجاهدت معلمان در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، گفت: معلمین عزیز با عشق و فداکاری بدون اینکه هیچ دستورالعملی صادر شود، چند روز پس از شیوع کرونا کلاس‌های درس را از طریق فضای مجازی شروع کردند و این کار بسیار ارزشمند و تحسین‌برانگیز است… در این مراسم همچنین شماری از معلمان برگزیده کشور، توسط وزیر آموزش و پرورش با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

«محمد علی طالبی» استاندار یزد هم در پایان این مراسم و در جمع اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و معلمان برگزیده استان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: خوشبختانه در کنار همه آسیب‌هایی که کرونا و همه‌گیری این ویروس با جامعه و مردم داشت، جایگاه معلم و اهمیت کار تدریس با روش‌هایی که در بحث آموزش دنبال شد بیشتر از گذشته روشن شد و در حقیقت مقام و شان معلم، منزلت بیشتری پیدا کرد به ویژه حساسیت و پشتکاری که معلمین عزیز در بحث آموزش مجازی در سطح استان داشتند.پ

وی افزود: استان یزد یکی از استان‌های موفق در بحث ارائه آموزش‌های مجازی بوده و معلمین‌مان هم مبتکر و خلاق در ارائه آموزش‌ها بوده‌اند که جا دارد از همه عزیزانی که این کارنامه درخشان را به جا گذاشتند قدردانی کرد. استاندار در ادامه از مدیرکل آموزش و پرورش، اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، همه کارکنان آموزش و پرورش که در کنار معلمان بوده‌اند تا بتوانند این موفقیت‌ها را رقم بزنند تشکر نمود. طالبی اظهار امیدواری کرد، بتوانیم در راه اعتلای جایگاه آموزش و پرورش و رفع چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم قدم برداریم. استاندار انتخاب معلمین برگزیده از قشر معلمین جوان و با انگیزه استان را باعث دلگرمی و انگیزه‌ها و حساسیت و پیگیری‌هایشان را در مسیر آموختن به دانش‌آموزان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

محسن موحدی‌فرد مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار با گرامی داشت یاد و خاطره فیلسوف فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری گفت: به منظور شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم کرونا، مراحل شناسایی معلمان در سامانه LTMS انجام شد و به این منظور ابتدا معلمان نسبت به تکمیل سیاهه رفتاری در سامانه اقدام نموده و بعد گروه ارزیابی مدرسه که شامل مدیر مدرسه، معاونان آموزشی و پرورشی و نماینده معلمان بود، نسبت به بررسی مستندات و امتیازدهی به معلمان اقدام نمودند. وی افزود: معلمانی که فرم را تکیمل نمودند و یا توسط گروه داوری برای آن‌ها فرم تکمیل و یا تایید شد شامل 1092 نفر هستند که از حداقل امتیاز 120 برخوردار شدند و به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: در مرحله منطقه‌ای تیم داوری که حداقل شامل 2 نفر مدیر و 2 نفر معلم برای هر دوره تحصیلی بود، نسبت به داوری و امتیازدهی افراد اقدام نمودند و در این مرحله 142 نفر به عنوان منتخب منطقه شناسایی شدند. موحدی‌فرد اضافه کرد: در مرحله استانی نیز حداقل 2 نفر مدیر و 2 نفر معلم برای هر دوره تحصیلی، مسئولیت داوری را بر عهده داشتند که در این مرحله 8 نفر که از امتیاز 207 و بالاتر برخوردار بودند به عنوان معلم منتخب استانی تعیین شدند. گفتنی است در این مراسم از 8 نفر از معلمان منتخب و برگزیده استان خانم‌ها الهام صابری، کبری اکبری‌دوست، الهام اکرمی، ربابه حصار، الهه‌السادات ناظری بافقی، و آقایان محسن عباسی و رضا آقایی میبدی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد. لازم به ذکر است کلیه مراحل داوری و ثبت امتیاز و تعیین سطح پذیرش در هر مرحله توسط وزارت راهبری گردیده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/9sjRx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا