شماره 602گزیده مطالب

برنامه محوری و ارائه الگوی برتر اداره استان در چارچوب حکمرانی خوب

گزیده مطالب شماره 602

گزیده
  • استاندار یزد سپس سومین اصل فراروی استان را، مقوله «ایجاد الگوی برتر برای اداره استان» ذکر کرد و گفت: در این چارچوب نیز همه مدیران باید خود را متعهد به پایبندی به مبانی حکمرانی خوب بدانند و در این مسیر حرکت کنند.

«محمدعلی طالبی» در نشست مشترک با فرماندارن، بخشداران، مشاوران و مدیران کل استانداری یزد بر توجه به موضوعاتی از جمله برنامه محوری، تقویت انسجام اجتماعی، تسهیل در معیشت مردم، جهت‌دهی تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال مولد در شهرستان‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، بعدازظهر روز یکشنبه 26 خردادماه 98، نشست مشترک فرمانداران، بخشداران، مشاوران و مدیران کل استانداری یزد به ریاست استاندار و در سالن کوثر برگزار شد. استاندار یزد در این نشست با اشاره به سابقه ادغام دو معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مشکلاتی که در این خصوص ایجاد شده، گفت: امید است با تفکیک معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع زمینه‌های فعالیت در این عرصه تقویت و با توجه به شرایط پیش‌رو در مسیر تحقق اولویت‌ها و توسعه استان گام برداریم و مدیران، فرمانداران و بخشداران و مشاوران نیز، در این خصوص همکاری حداکثری داشته باشند. «محمدعلی طالبی» با اشاره به این نکته که «به رویداد سه اتفاق در استان تاکید دارم» افزود: ضروریست بحث «اجماع گفتمانی» در رابطه با مباحث کلان توسعه استان شکل گیرد و فرایند «برنامه محوری» در استان به وجود آید که طرح موضوع آمایش، همفکری و فراهم ساختن زمینه اظهارنظر نخبگان و مدیران در این حوزه اتفاقی ارزشمند است. وی ادامه داد: مسیر حرکت برنامه آمایش سرزمینی استان بر مبنای کسب نظرات و دیدگاه‌های همه نخبگان است و این مهم در فرایند برنامه محوری در استان مدنظر خواهد بود. استاندار یزد سپس سومین اصل فراروی استان را، مقوله «ایجاد الگوی برتر برای اداره استان» ذکر کرد و گفت: در این چارچوب نیز همه مدیران باید خود را متعهد به پایبندی به مبانی حکمرانی خوب بدانند و در این مسیر حرکت کنند.

*تقویت انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی در استان با تاکید بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی
عالی‌ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی باید موضوعات تقویت انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوه‌گر شود چرا که در دوره قبل انتخابات مجلس، افزایش مشارکت بسیار خوبی را در استان شاهد بودیم و این جایگاه باید حفظ شود. «طالبی» ادامه داد: در بحث انتخابات آنچه از فرمانداران و بخشداران انتظار می‌رود بی‌طرفی به معنای تام و تمام کلمه است و اینکه با جدیت در برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند. وی افزود: اولویت استان در بحث اقتصادی حفظ اشتغال موجود و توجه به جهت‌دهی تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال مولد در شهرستان‌ها است و باید از این نکته اطمینان‌خاطر حاصل شود که تسهیلات ارائه شده در جهت اشتغال‌زایی نیروهای بیکار شهرستان خواهد بود تا بتوان آمار بیکاری را کاهش داد. استاندار یزد گفت: جمع‌بندی صورت گرفته درباره طرح‌های نیمه‌تمام به شهرستان‌ها ارائه و فرمانداران مسئول پیگیری این موضوع هستند و نماینده‌ای در استانداری نیز برای پیشبرد این موضوع معرفی خواهد شد تا با پایش ماهیانه این طرح‌ها میزان پیشرفت و پیگیری پروژه‌ها رصد شود. «طالبی» افزود: در بحث جلب‌نظر سرمایه‌گذاران، فرمانداران موظف هستند تا در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و گردشگری تلاش کنند و نگاه آنها معطوف به جذب شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های کلان باشد و در این راستا ظرفیت‌های هر شهرستان شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی گردد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Jtga6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا