شماره 661گزیده مطالب

امیر کویت در کنار امیران سابق این کشور به خاک سپرده شد

گزیده مطالب شماره 661

منابع کویتی روز چهارشنبه (9/7/99) اعلام کردند که پیکر صباح‌الاحمد الجابرالصباح امیر فقید این کشور بعد از برگزاری مراسم اقامه نماز میت، به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه کویتی‌القبس، صبح روز چهارشنبه (9/7/99) پیکر امیر فقید کویت از آمریکا وارد این کشور شد. در مسجد بلال‌بن رباح بر پیکر امیر فقید نماز میت خوانده شد سپس در مقبره صلیبیخات واقع در شمال شرق این کشور در کنار امیران سابق این کشور به خاک سپرده شد. نواف‌الاحمد الجابرالصباح امیر جدید کویت و برادر امیر فقید، صباح‌الخالد الحمدالصباح نخست‌وزیر و مرزوق‌الغانم رئیس پارلمان و دیگر شاهزادگان و شخصیت‌های کویت نیز در مراسم اقامه نماز میت حضور داشتند. به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ تمیم‌بن‌حمد امیر قطر نیز در مراسم خاکسپاری امیر فقید کویت حضور داشت. دفتر پادشاهی کویت اعلام کرده بود که برگزاری مراسم خاکسپاری پیکر امیر فقید این کشور تنها به حضور نزدیکان وی منحصر می‌شود. این دفتر همچنین از ابراز احساسات و همدردی شهروندان و اتباع کویتی به خاطر درگذشت امیر فقید تشکر کرد. امیر کویت سه‌شنبه (8/7/99) در سن 91 سالگی در امریکا درگذشت.

وی 23 جولای برای ادامه تکمیل روند درمان خود و بنابه توصیه تیم پزشکان به آمریکا رفته بود. شیخ صباح‌الاحمد پس از استقلال کویت در سال 1961 پنجمین حاکم کویت به شمار می‌رود که این سمت را عهده‌دار شد. وی در سال 2006 و بعد از اینکه 4 دهه وزیر خارجه کویت بود، قدرت را به دست گرفت و تا سه‌شنبه نیز سمت امیری کویت را برعهده داشت. پس از وی، نواف‌الاحمد الصباح برادرش قدرت را در کویت به دست گرفت و روز چهارشنبه مراسم سوگند خود را به جا آورد.

آیت‌ا… سیستانی: زندگی امیر کویت مملو از موضع‌گیری‌های حکیمانه بود
عصرایران- آیت‌ا… سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعه در نجف در پیامی به امیر جدید کویت، درگذشت امیر فقید کویت (شیخ صباح) را تسلیت گفت. ترجمه پیام تسلیت به نقل از شفقنا به این شرح است:
جناب شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح- امیر محترم دولت کویت- سلام علیکم و رحمه الله و برکاته- با اندوه و تاسف، خبر درگذشت عالی مقام امیر شیخ صباح‌الاحمد الجابر الصباح (رحمه الله) را پس از عمری سرشار از مواضع حکیمانه و متمایز در راه خدمت به مردم و امتش دریافت کردیم. به این ترتیب، این مصیبت بزرگ را به شما و مردم بزرگوار کویت تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال و قادر برای آن فقید بزرگ، رحمت واسعه و برای بستگان و دوستدارانش صبر و آرامش و برای دولت عزیز کویت پیشرفت و شکوفایی بیشتر مسئلت داریم. و لا حول و لا قوه بالله العلی العظیم. 13 صفر 1342- 1 اکتبر 2020

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/gzUg1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا