شماره 643گزیده مطالب

اقدام عجیب شورای شهر یزد در روزهای پر مشکل مردم و افزایش 60 درصدی کرایه اتوبوس‌های شهری

گزیده مطالب شماره 643

خبرگزاری تسنیم- فرشاد براتی کهریزسنگی- در اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی یزد ناوگانی معلول و نامناسب و پر از ایراد است هیچ کسی شکی ندارد و همه ساله گلایه‌های بسیاری از سوی مردم نسبت به این سامانه به خبرنگاران و مسئولان اعلام می‌شود.
اتوبوس‌های بدون کولری که همیشه در طول تابستان برای مردم مزاحمت‌های زیادی دارد و یا حتی اتوبوس‌های با کولری که به گفته بسیاری از مردم، رانندگان حاضر به روشن کردن کولر خود نمی‌شوند بخشی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی یزد است که به معنای واقعی کلمه ناوگانی معلول و بیمار است.

اتوبوس‌هایی پر از خالی؛ هیچ فردی در یزد با رغبت از اتوبوس‌ها استفاده نمی‌کند
مشکلی که تنها بخش کوچکی از ایرادات عظیم ناوگان حمل و نقل عمومی یزد به حساب می‌آید و مسائل و مشکلات بسیار زیاد دیگری سبب شده که مردم راغب به استفاده از این ناوگان نباشند و در بسیاری از خطوط اتوبوس‌های در حال حرکتی دیده می‌شود که کمتر از انگشتان یک دست مسافر در آن نشسته و یا حتی اتوبوس‌هایی که هیچ مسافری در آن نیست و خودرو به آن بزرگی تنها و تنها با راننده خودش در حال عبور از خیابان‌ها است. مردم یزد هم در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چرا از این ناوگان استفاده نمی‌کنید پاسخ‌های گوناگونی می‌دهند و وقتی سفره دلشان را جلوی خبرنگاری باز کنند، تازه متوجه می‌شویم که با وجود مشکلاتی که به دلیل گرانی استفاده از تاکسی‌های تلفنی و دربستی وجود دارد، اما حاضر به استفاده از اتوبوس‌های همگانی نمی‌شوند. گواه این مدعا هم پویشی است که شهرداری یزد چندی پیش برگزار کرد و نام آن را پویش پر از خالی گذاشته بود و اعضای شورای شهر یزد هم به شدت به دنبال فراگیر شدن این پویش بودند؛ موضوع این پویش این بود که چرا مردم یزد اقدام به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نمی‌کنند.

خونی برای مردم نمانده که در شیشه کنید
البته هنوز هم هستند کسانی که به دلیل مشکلات مالی توان استفاده از تاکسی‌های دربستی را ندارند و مجبورند هر روز با همین اتوبوس‌های پر از مشکل در سطح شهر تردد کنند که عمدتا این افراد جزو اقشار آسیب‌پذیری هستند که باید دولت برای آنها حمایت مالی هم در نظر بگیرد تا بخشی از مشکلاتشان برطرف شود، موضوعی که شورای شهر یزد دقیقا عکس آن عمل کرده و خونی که از مردم نمانده را هم می‌خواهد در شیشه کند. عمده رانندگان ناوگان اتوبوسرانی درونشهری یزد حتی حاضر به رعایت کوچکترین و ناچیزترین حق شهروندی افراد هم در هنگام استفاده از اتوبوس‌ها نیستند و هنگامی که خانم‌ها قصد سوار شدن به اتوبوس را دارند، در برابر درخواست آنها مبنی بر باز کردن درب عقب اتوبوس ایستادگی کرده و همه مسافران را از درب جلو سوار می‌کنند، در حالی که بسیاری از بانوان تمایلی ندارند که از قسمت آقایان عبور کنند و به آخر اتوبوس بروند. با وجود همه این بی‌احترامی‌ها و مشکلاتی که در این ناوگان فشل و بیمار وجود دارد، شورای شهر یزد دست به اقدامی بسیار عجیب زد و کرایه‌های اتوبوس‌های شهر یزد را 60 درصد گران کرد. به این صورت مسافرانی که کارت شهروندی دارند از این پس به جای شش هزار ریال باید 10 هزار ریال برای سوار شدن به اتوبوس‌های شهری پرداخت کنند و افرادی که کارت شهروندی ندارند هم باید به جای پرداخت 12 هزار ریال، 20 هزار ریال بدهند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/vH4x2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا