شماره 655گزیده مطالب

اصلاح‌طلبان همواره دنبال احقاق حقوق مردم

گزیده مطالب شماره 655

عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که فراکسیون امید در مجلس انجام داد و پیگیری بسیاری هم از آن شد، قضیه FATF بود که نامه‌نگاری‌های بسیاری نیز انجام شد اما متاسفانه پذیرفته نشد. یکی از مشکلاتی هم که در کشور ایجاد شده همین نپیوستن ایران به لوایح چهارگانه FATF است. به بیانی دیگر، در حال حاضر شاهدیم که بانک‌های کشورهای دیگر، پول‌های ایران را به این بهانه بلوکه کرده‌اند و نمی‌دهند. به عنوان مثال کره‌ای‌ها در این باره همین کار را انجام داده‌اند. شهاب‌الدین بی‌مقدار اشاره کرد: به هرحال فراکسیون امید، اکثریت مجلس را در اختیار نداشت. گاهی اوقات مستقلین با امیدی‌ها همراهی می‌کردند و گاهی هم همراهی نمی‌کردند به همین دلیل هم برخی طرح‌ها نتوانست، آن چنان که باید رای بیاورد. او با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان همواره در راستای احقاق حقوق مردم گام برداشتند، تصریح کرد: یکی دیگر از قوانین مهمی که فراکسیون امید در ارتباط با آن، بسیاری تاثیرگذار بود قانون انتخابات بود.

اصلاح‌طلبی در جامعه حرف اول را می‌زند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: در حالی این روزها از شانس بالای جریان اصولگرایی برای برنده شدن در انتخابات حرف زده می‌شود که اصولگرایان تصویری توهم‌آمیز از جایگاه خودشان دارند. در واقع آنها فکر می‌کنند دست‌بالا را به معنای اثرگذاری دارند، اما مشاهدات نشان می‌دهد جامعه اصولگرایان را تامین‌کننده نیازهای خود در حوزه اقتصاد، سیاست‌خارجی یا فرهنگ نمی‌داند. اشرف بروجردی افزود: دقیقا به همین دلیل چهره‌های این طیف با کمترین رای ممکن به مجلس یازدهم راه یافتند تا مشخص شود آنها از سوی مردم اقبال چندانی برای حضور در عرصه تصمیم‌گیری ندارند؛ یعنی مشارکت بسیار پایین انتخابات مجلس نشانگر عدم اقبال مردم به اصولگرایان است. وی گفت: البته اصولگرایان از ظرفیت و شرایط بسیار بهتری برای کنش سیاسی انتخاباتی بهره‌مندند. به هرحال صداوسیما کاملا در خدمت اصولگرایان است. آنها همچنین از تریبون‌های مختلف حاکمیتی برای تهدید کردن و طرح ادعاهایشان بهره می‌برند. بروجردی گفت: با همه این تفاصیل نکته‌ای که عیان است و کسی نمی‌تواند انکارش کند چیزی جز این است که اصلاحات و اصلاح‌طلبی در جامعه حرف اول را می‌زند.

ارائه برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان در نیمه دوم سال
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امیدواریم قبل از اینکه تابستان تمام شود جریان اصلاح‌طلب برای 1400 یا نیمه دوم سال، زمینه حرف و طرح و برنامه‌هایش را فراهم کند. سیدمحمود میرلوحی اظهار داشت: یک شباهتی امسال با سال 75 دارد. در سال 75، وضعیت همین‌گونه بود. در واقع همه فکر می‌کردند ناطق‌نوری که رئیس وقت مجلس و از کاندیداهای اصولگرایان نیز بود به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری موفق شود، درحالی در همه سفرهای خارجی که می‌رفت برایش به عنوان رئیس‌جمهور تدارک می‌دیدند اما در نهایت، خاتمی از جریان اصلاحات به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و به نوعی صحنه دگرگون شد. همچنین با ردصلاحیت مرحوم هاشمی همگان تصور می‌کردند همه چیز تمام شده است درحالی‌که باز هم اصلاحات، تدوام یافت. وی درباره چهره‌هایی که از میان اصلاح‌طلبان می‌توانند کاندیدای ریاست‌جمهوری 1400 شوند، نیز بیان کرد: در این باره کمی اکراه دارم که بگویم. در واقع کاندیدا فراوان هستند به‌ویژه کسانی که مستعد و توانا هستند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/tB7Tn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا