شماره 751گزیده مطالب

1500 میلیارد تومان برای احیای مجدد مسیل رودخانه مرکزی یزد نیاز است

گزیده مطالب شماره 751

شهردار یزد بابیان اینکه برای احیای مجدد مسیل رودخانه مرکزی یزد 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: 700 میلیارد تومان آن برای تملک و بقیه برای مرمت کامل رودخانه هزینه می‌شود. ابوالقاسم محی‌الدین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می‌شود زیرا تامین این مبلغ در توان شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود این مسیل در یکسال مرمت می‌گردد اظهار کرد: با مشکلات تامین منابع و بحث‌های حقوقی در زمینه آزاد سازی این مسیل مواجه هستیم. محی الدینی اصافه کرد: با وجود کمبود اعتبارات، نقاطی که در مسیل رودخانه موجود قبلا مسدود شده بود در حال بازگشایی است که در صورت بارندگی، آب از آن عبور و به شهر وارد نشود.

شهردار یزد با بیان اینکه پل سازی در مسیل رودخانه یاد شده برای عبور و مرور شهروندان در حال انجام است اضافه کرد: البته آزاد سازی رودخانه‌ها وظیفه شهرداری نیست بلکه مربوط به دیگر دستگاههاست که جدی وارد عمل نمی‌شوند. وی با بیان اینکه در 30 سال گذشته، بارندگی مانند مردادماه امسال در استان رخ نداده بود یادآور شد: مسیل رودخانه در سال‌های گذشته مسدود شده بود و در این مسیر منازل مسکونی، خیابان، میادین و پارک ساخته شده بود.

محی الدینی تصریح کرد: در سال 89 فاز اول رودخانه از بلوار دانشجو تا دانشگاه پیام نور آزادسازی و مسیر باز شد و در سال 90 از پشت ورزشگاه نعیم آباد تا کوچه جنب پارک شادی هم انجام شد و فقط بین این دو مسیر بخاطر تعرض به رودخانه‌ها باقی مانده بود که بعد از سیل اخیر، مسیر آزاد سازی و اکنون در حال خاکبرداری است. شهردار یزد طول مسیل رودخانه مرکزی را حدود 7.5 کیلومتر بیان کرد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/MsOwD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا