شماره 675گزیده مطالب

یزد 26 شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

گزیده مطالب شماره 675

دبیر کمیته امور بانوان کنگره چهار هزار شهید استان یزد با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس گفت: این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 26 شهید آن زن هستند. به گزارش ایرنا سپیده رضایی در نشست خبری کمیته امور بانوان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد افزود: هشتم بهمن ماه امسال یادواره شهدای زن در استان برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: میدان بانوی شهیده در محله آزادشهر یزد نیز فضاسازی و باز پیرایی می‌شود و همچنین برای این میدان المانی از نقش مهم و ایثارگری زنان طراحی و نصب می‌شود. رییس بسیج جامعه زنان استان یزد تصریح کرد: همچنین مستند همسران سرداران شهید در استان یزد با عنوان «ماه نشان» تهیه و تدوین شده است که پنجشنبه شب‌ها به روی آنتن شبکه استانی یزد می‌رود.

رضایی گفت: غرس 26 نهال به‌نام 26 شهید زن استان یزد، برگزاری 28 عنوان نشست ترویج زندگی شهدا، تهیه مستند 10 دقیقه‌ای از خواهران شهدا در فضای مجازی از جمله اقدامات کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان است. وی با اشاره به توزیع سه هزار و 850 بسته معیشتی در رزمایش‌های گوناگون از سوی کمیته بانوان کنگره شهدا خاطرنشان کرد: در طرح به رسم ایثار که ابتدای آذرماه آغاز شد 4000 واحد خون و پلاسما تا 25 دی ماه اهدا شد.

سردبیر ویژه‌نامه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد هم در این نشست با اشاره به تهیه و تنظیم ویژه‌نامه این کنگره با عنوان حسن یوسف در دو جلد گفت: در جلد اول این ویژه‌نامه گزارش تمامی فعالیت‌های کمیته‌های کنگره شهدا ثبت می‌شود. عالیه مهرابی با بیان اینکه متاسفانه در کنگره‌های پیشین مستندی از فعالیت‌های ارزشمندی که انجام شده است موجود نیست افزود: جلد اول ویژه‌نامه علاوه بر فعالیت‌های کمیته‌های 22گانه کنگره شهدا پرتره سیاه قلم 14 سردار استان، 14 اثر خوشنویسی از وصیت‌نامه شهدا و غیره چاپ می‌شود. مهرابی خاطرنشان کرد: در جلد دوم ویژه‌نامه هم حسن یوسف نیز دستاوردهای کنگره شهدای استان و تولیدات هنری جشنواره مجازی اوج هنر متتشر می‌شود. کنگره چهار هزار شهید استان اوایل اسفند ماه 99 برگزار می‌شود، 22 کمیته در این زمینه تشکیل شده و هدف از برگزاری کنگره، تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/nL87N

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا