شماره 758گزیده مطالب

گلباران محل سقوط هواپیمای اوکراینی

گزیده مطالب شماره 758

همزمان با سومین سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این سانحه، یکشنبه (18دی‌ماه) محل سقوط هواپیمای اوکراینی در شهریار توسط بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلباران شد.

شنبه دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) به مناسبت سالگرد سانحه دردناک سرنگونی هواپیمای اوکراینی و شهادت جمعی از هموطنان عزیز رونمایی شد پرواز شماره 752 اوکراین پروازی مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که در 18 دی 1398 (8 ژانویه 2020) هدف قرار گرفت اول شهریور 99 مطابق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری قرار بود یک روز بعد نتیجه بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی (FDR و EDR) اعلام شود.

2 شهریور 99 رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاه ضبط‌کننده صدای درون کابین تا 19 ثانیه پس از انفجار موشک مکالمات را ضبط کرده است. در کابین پرواز سه نفر گروه پرواز حضور داشتند که یکی از آن‌ها معلم بوده که هر سه متوجه شرایط غیرعادی بودند و متناسب با صدای غیرعادی کابین تا آخرین لحظه مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند و پس از آن دادگاه‌هایی برگزار شد تا حقیقت مشخص شود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/B0qia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا