شماره 742گزیده مطالب

پینه‌های میلیاردی چهره‌های نفوذ!

گزیده مطالب شماره 742

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «پینه‌های میلیاردی چهره‌های نفوذ!» که در اختیار انصاف‌نیوز قرار داده است، نوشت:

ظاهربینی یکی از گرانیگاه‌هایی است که در بسیاری از موارد به شکارگاه هم تبدیل می‌شود. مومن اما به تربیت امامت باید از گرفتاری در این وادی هولناک خود را نجات دهد. همان‌طورکه یلگی و بی‌مبالاتی را برنمی‌تابد، از شکار شدن توسط کسانی که به عبادت، ظاهرالصلاح می‌شوند هم باید خود را حفظ کند. این کلام راه نمای امام علی علیه‌السلام که به «کمیل‌بن‌زیاد» است که فرمود: «ای کمیل! شیفته کسانی که نماز طولانی می‌خوانند و مدام روزه می‌گیرند و صدقه می‌دهند و گمان می‌کنند که آدم‌های موفقی هستند، مباش و فریب آنها را نخور. زیرا ممکن است که به این عبادات «عادت» کرده باشند یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند.»

ما هر دو گروه را فراوان تجربه کرده‌ایم. هم آنان که عادت به عبادت دارند و همین هم آنان را به غروری ایمان‌سوز می‌کشاند و هم گروهی را که برای فریب مردم، به عبادت تظاهر می‌کنند. سجده را نه برای تواضع و خاکساری برای خدا بلکه برای نقش بستن پینه در پیشانی انجام می‌دهند تا بتوانند با آن پینه، هزار وصله بسازند و هرکدام را به هزار برابر قیمت بفروشند. پیشانی خاوری در یاد همه ما مانده است که برای ایران 3میلیارد دلار آب خورد. همان پرونده 3هزار میلیارد تومانی که با دلار هزارتومان محاسبه شد و الّا با قیمتِ امروزِ دلار، آن پینه، 90هزار میلیارد تومان، به ما فروخته شده است. قصه فولاد هم که با رکوردشکنی، خاوری را در جایگاه دوم نشاند هم از همین قبیل است. متاسفانه، از این دست پینه‌ها هم کم نداریم هرچند کمِ آن هم زیاد است، بسیار زیاد.

عبادت‌هایی از این جنس می‌تواند نه منفذ که شاهراه نفوذ هم باشد. مگر کم زخم برداشته‌ایم از ظاهر‌الصلاح‌هایی که عبادت را اسلحه جنگیدن با حق کردند؟ نمی‌خواهد پرونده خوارج را پیش بکشیم، نزدیک‌ترین گونه این جماعت همین داعشی‌ها می‌توانند باشند که در عبادت، رکورد می‌شکنند و از حق، گردن می‌برند. در تاریخ انقلاب خودمان هم کم نداشتیم از این قبیل جماعت. کشمیری را هرگز یادمان نمی‌رود که با عبادت راه بر عبودیت بست و با انفجار دفتر نخست‌وزیری ما را از فیض وجود رجائی و باهنر محروم کرد. امروز هم می‌توانند از همین راه وارد شوند. هوشیار باشیم و همه منفذها را ببندیم و پروژه نفوذ را به شکست بکشانیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Bczz1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا