شماره 686گزیده مطالب

پیام فتح خرمشهر مقاومت است

گزیده مطالب شماره 686

سرهنگ منصور زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک این روز تاریخی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان جان‌برکف اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و در آزادسازی خرمشهر با تکیه بر سلاح ایمان بر دشمن بعثی پیروز شدند. وی ادامه داد: پیام اصلی آزادی خرمشهر قهرمان در حالی که در کنار رژیم بعثی خیلی از کشورهای مختلف برای ضربه‌زدن به ایران اسلامی حضور داشتند ولی سپاهیان و بسیجیان دلاور با روحیه ولایتمداری و اخلاص موفق به پیروزی و شکست دشمنان شدند.

این یادگار دفاع مقدس اظهار کرد: باید توسط رزمندگان و بسیجیانی که در این عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز حضور داشتند خاطرات آن دوران و فتح خرمشهر برای ماندگاری و انتقال به مردم به‌خصوص نسل جوان اقدام شود که موضوعی اساسی و موثر است. زارع بیان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود همواره به دنبال سست کردن نیروی مقاومت و ایستادگی مردم با جنگ روانی و اقتصادی هستند و قطعا باید رسانه‌های گروهی و نخبگان برای تبیین آن دوران و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی تلاش کنند.

آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از 576روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعثی عراق در سوم خرداد سال 1361 با تلاش نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد. آزادی این شهر مقاوم و قهرمان به تدریج مقدمه به زانو درآمدن نیروهای بعثی شد و با قبول آتش‌بس به مزرهای بین‌المللی شناخته شده 2 کشور بازگشت و آن را باید یک روز تاریخی، ماندگار و نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ذکر کرد. نیروهای بعثی عراق 31 شهریور ماه 1359 هجری شمسی از زمین، دریا و هوا خاک جمهوری اسلامی را هدف حمله خود قرار داد و سرانجام در مقابله با رزمندگان اسلام توان و ایستادگی خود را از دست دادند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/eJG1s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا