شماره 689گزیده مطالب

پزشکیان: دلایل رد صلاحیتم را خواستم اما جواب ندادند

گزیده مطالب شماره 689

پزشکیان در پاسخ به انتقادات نمایندگان مبنی بر اینکه کشور 32سال در دست اصلاح‌طلبان بوده است و نتوانسته‌اند کاری کنند گفت: من الان یک طبیب و جراح قلبم، کارگری کردم در بیمارستان کار کردم و با همان کاری که کردم در انتخابات مجلس، علی رغم اینکه خیلی از مردم انتخابات را تحریم کرده بودند، اما آمدند و به من رای دادند، نه دنبال پول نه پست و نه قدرت بودم و تا الان هم از هیچ مریضی پول نگرفتم و نمی‌گیرم، صادقانه برای مردم کار کردم. اینها خودشان بگویند که کجا بودند و برای این مملکت چکار کردند، فرهنگ جامعه دست کیست؟ چه کسی در مسجد و مدرسه و دانشگاه دین درس می‌دهد؟ چرا دین ما اینگونه شده است؟ چهل سال است که این انقلاب دست روحانیت است چرا جوانان ما اینگونه شده‌اند؟

وی ادامه داد: همه ما در شکل‌گیری شرایط موجود نقش داریم باید نشست و اختلافات را حل کرد و صادقانه براساس علم و ‌نه براساس شعار عمل کرد. برای اینکه 11نفر را در میدان بازی بدهند «کی‌روش» را می‌آورند و نتیجه می‌گیرند درحالی که ما کلی مربی در کشور داریم اما چندین میلیون پول به آن فرد می‌دهند که یازده نفر را در میدان مدیریت کند و این یعنی استفاده از علم؛ چطور است که ما در کشور با این همه مشکلات خودمان را عقل کل می‌دانیم اما علمش را هم نداریم. حاضر نیستیم بگوییم ما عالم این رشته نیستیم. فردی که کشاورزی بلد نیست برای کشاورزی طرح و برنامه می‌دهد؛ کسی که صنعت بلد نیست برای صنعت طرح می‌دهد؛ تا زمانی که اینگونه مردم را فریب می‌دهیم مشکل حل شدنی نیست.

وی در مورد اینکه آیا مشکل بحث نظارت استصوابی است گفت: من با نظارت استصوابی مشکل ندارم، اما معتقدم کسی که می‌خواهد نظارت استصوابی داشته باشد باید ابزار درستی برای این کار داشته باشد. اگر ابزار درستی در دستش باشد که مشکلی ندارد. سوالی که من از آنها دارم این است که ابزار، کتاب و میزان‌تان را برای این نوع نظارت بگویید تا همه بدانند و بعد هم اینکه این ابزار قابل سنجش باشد. اگر صدنفر دیگر بسنجند همان دربیاید. شما اگر بچه یا بزرگسال، مسلمان یا غیرمسلمان باشی و بروی بگویی یک کیلو پنیر می‌خواهم یک کیلو پنیر به شما می‌دهند، نیم کیلو نمی‌دهند؛ ابزار و وزنه هست و قابل اندازه‌گیری است. ما ابزار نظارت استصوابی را چه تایید و رد افراد را باید داشته باشیم و آن را به همه معرفی کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: در قرآن تاکید شده است که ذره‌ای در اندازه‌گیری طغیان نکنید، افرادی را که تجربه و علم ندارند حاکم می‌کنیم اما عده‌ای عالم را حذف می‌کنیم. خیلی‌ها چون جایی در این مملکت برایشان وجود ندارد می‌روند، حالا هی ما شعار بدهیم. وی در مورد اینکه آیا دلایل ردصلاحیت‌تان را به خودتان اعلام کرده‌اند گفت: هیچ دلیلی به من اعلام نشده است من عملا توضیح خواستم ولی کسی پاسخ نداد، کسی با ما حرف نزد، البته ما خوشحالیم و معتقدم کسی که در این شرایط می‌خواهد بیاید و مشکل مملکت را حل کند باید فردی شجاع باشد که می‌خواهد با این مشکلات دربیفتد و دنبال منافع شخصی نیست… «عصرایران»

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/HVYQf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا