شماره 657گزیده مطالب

واکنش ابتکار به حکم 9 سال حبس پدر «رومینا»

گزیده مطالب شماره 657

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره صدور حکم 9 سال حبس برای پدر رومینا اشرفی گفت: انتظار عمومی مردم این است که حکم صادر شده از استحکام بیشتری برخوردار باشد، چراکه افکار عمومی در این موضوع جریحه‌دار شد و به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی برآورده نشده است.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست خبری درباره قتل فرزند توسط پدر گفت: بعد از قتل رومینا لایحه‌ای تنظیم کردیم و برای دولت فرستادیم و در کمیسیون لوایح یک جلسه برای آن مطرح شد و به دلیل ماهیت قضایی، موضوع این لایحه حدود یک ماه است به قوه قضائیه ارسال شده است و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم. او گفت: ما در این زمینه لایحه تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر را به صورت خارج از نوبت به دولت ارائه دادیم و سپس این لایحه به قوه قضائیه رفت و باید قوه قضائیه هرچه سریع‌تر بدان رسیدگی کند.

به گفته ابتکار، علت ایجاد تناقضات در این لایحه این است که تقاضای قصاص باید از سمت ولی‌دم باشد و در این موارد ولی‌دم خود پدر است و معاونت امور زنان و خانواده همچنان پیگیر این لایحه خواهد بود. وی همچنین درباره امضای موافقت‌نامه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اورژانس اجتماعی گفت: در حال حاضر در مباحث خشونت علیه زنان یکی از سازوکارهای موثر در این زمینه راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت اورژانس اجتماعی است که فرد آزاردیده با تماس با شماره 123 می‌تواند تقاضای کمک کند. (رومینا اشرفی دختر نوجوان 13ساله‌ای بود که اول خرداد ماه امسال به علت اختلافات خانوادگی به دست پدرش به قتل رسید.)

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/4rAxj

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا