انعکاس آیینهشماره 780

هیجدهمین سال انتشار آیینه و درج هفتصد و هشتادمین سرمقاله

انعکاس آیینه شماره 780

نگارنده این سطور در چاپ و نشر آیینه یزد بنا را بر این گذاشته است به دستور هیچ‌یک از سازمان‌ها، نهادها، مقامات و حاکمان و کارگزاران و یا هیچ نهاد و حزب و دسته و گروه سیاسی سرمقاله ننویسد. در طرح موضوعات و مسائل اجتماعی و انتقادی به تمام مخاطبان احترام بگذارد و در مورد هر فرد و گروهی می‌نویسد سعی کرده است حرمت قلم را نگه دارد و کرامت انسان‌ها را حفظ نماید، با مدارک و مستندات مسائل را مطرح نماید و به این نکته آگاهی دارد که هر نشریه و روزنامه و هفته‌نامه‌ای می‌تواند به وسع خود در بوستان علم و اندیشه و فرهنگ، چون درختی پر ثمر، شاخ و برگ گسترده و در میدان پرفراز و نشیب و سرشار از رمز و راز رسانه‌ها و مطبوعات و مجلات و روزنامه‌ها، اعم از کشوری و محلی، جایگاهی یافته و در فراخنای این عرصه در حد توان تاثیرگذار باشد چون گفته‌اند صاحبان قلم در چرخش قلمشان، گاه، ذلیلی را به اوج عزت می‌رسانند و عزیزی را به حضیض ذلت. حقی را کسوت باطل، می‌پوشانند و باطلی را به زیور حق، می‌آرایند. چه بسیار کسان، که دچار عقوبت زهرآگین قلم شده‌اند و چه بسیار افراد که از چاه گمنامی و مذلت، برآمده و به مراتب ناموری و شهرت، ارتقا یافته‌اند.

گردانندگان این هفته‌نامه از درگاه ایزد متعال عاجزانه درخواست نموده‌اند در وانفسای عرصه مطبوعات، کوشیده تا مصداق بیت معروف صغیر اصفهانی نباشند که گفت:
دانی چرا در سیر خود، بر خویش می‌لرزد قلم/ ترسدکه ظلمی را زند در حق مظلومی رقم
و نیز تمامی سعی و اهتمام خویش را، مصروف صداقت و امانت، راستی و درستی، درک و فهم صحیح حقایق و حفظ حیثیت و کرامت چهره‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی نموده و از اهانت و تهمت و دروغ و هرگونه مطلب ناروا، پرهیز نموده، حرمت قلم را به جای آورده و عفت و پاکدامنی را در عرصه فرهنگ و ادب، همچون روزنامه‌نگاران صالح، محفوظ داشته باشد.

مکرر از آفریدگار یکتا که به قلم سوگند یاد می‌کند درخواست نموده است به تملق و چاپلوسی و مداهنه، دامن نیالوده و بنابراین چنانچه در طول این مدت، سهوا، کژی و کاستی در نگارش مطالب روی داده، قطعا در پیشگاه خوانندگان به اعتذار و پوزش، روی نهاده و تذکرات و پیشنهادهای خوانندگان را، به دیده منت، پذیرفته و مراتب امتنان و سپاس خویش را به کرات، اعلام می‌دارد و در نظر است مادام که توفیق چاپ و نشر آیینه دست می‌دهد در ادامه فعالیت و در بقیت عمر نیز، همین شیوه معهود، برقرار باشد.

از دوست بسیار عزیز و ارجمند جناب آقای محمدعلی وزیری که طنزهای زیبایشان هر هفته زینت‌بخش ستون «زبان‌دراز» هفته‌نامه می‌گردد، از یار دیرین جناب آقای حسین جلالی گرداننده محترم سایت «یزدفردا» و از اداره‌کنندگان و گردانندگان گرامی سایت «انصاف‌نیوز»، سروران مکرمی که در چاپ و نشر و توزیع هفته‌نامه همکاری و همراهی دارند و از دوستانی که در انتشار سرمقاله و مطالب تحقیقی و اجتماعی مندرج در آیینه یزد در فضای مجازی همگامی و همراهی می‌نمایند از صمیم قلب سپاسگزاری و سعادت و سلامت و دوام عمر با عزت برایشان آرزو می‌نمایم.

متمنی است خوانندگان ارجمند، بر من منت نهاده رفع نواقص این مختصر نوشتار را، یادآوری و خاطر نشان سازند و عزت و توفیق از آن خداوند بزرگ است. پاینده باشید و برقرار.

رضا سلطان زاده – مدیرمسئول

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/JjxbP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا