شماره 689گزیده مطالب

نماینده یزد: مشکل قطعی برق باید رفع شود

گزیده مطالب شماره 689

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق در سایه برخی بی‌تدبیری‌ها صورت گرفته گفت: در چند سال اخیر به اندازه مصرف تولید برق نداشتیم و مشکل موجود باید پیگیری و رفع شود. به گزارش دفتر این نماینده، محمدصالح جوکار در نشست انجمن مدیران صنایع و معادن یزد با بیان اینکه هفته گذشته وزیر نیرو در ارتباط با قطعی برق به مجلس فراخوانده شد افزود: وزیر نیرو در این جلسه مسائلی از جمله کمبود بارش‌ها، پایین آمدن سطح سدها، خارج شدن برخی نیروگاه‌ها از مدار و بحث رمز ارزها را عامل مشکل برق و خاموشی‌ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: الان نیروگاه‌های خصوصی 10 تا 20 میلیارد از دولت طلب دارند ولی دولت به آنها پرداختی نداشته و باتوجه به اینکه مبلغ اعلام شده از سوی دولت را به صرفه نمی‌دانند تصمیم به خاموشی نیروگاه‌های خود گرفته‌اند تا هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند. رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین اما مشکلات دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها، بحث صدور مجوزها است و الان دستگاه‌های لازم برای تولید 50 مگاوات برق به کشور وارد و آماده اجرا شده ولی محیط‌زیست یک ماه است که درحال بررسی موضوع برای صدور مجوز است.

جوکار با تاکید بر اینکه زمانی که نیروگاه گاز مصرف می‌کند این کار معنایی ندارد افزود: به جای اینکه دو روزه مجوز این کار صادر شود و با راه‌اندازی موتوربرق‌ها، مشکل برق را حل کنیم، چنین تاخیر عجیبی در صدور مجوز را به وجود می‌آورند. این نماینده مجلس گفت: نکته بعدی توافقنامه پاریس است، در این توافق‌نامه ما برای کاهش گازهای گلخانه‌ای که بیشتر آنها مربوط به کشورهای صنعتی است تعهد داده‌ایم که از سوخت‌های فسیلی کمتر استفاده کنیم و به همین دلیل و پس از امضای این توافقنامه، جلوی ایجاد سیکل‌های ترکیبی به نوعی گرفته شده است. جوکار بیان کرد: همین روند نامتعادل تولید و مصرف هم سبب شده که امسال با خاموشی‌ها و قطع برق روبرو باشیم و مردم و تولیدکنندگان و صنایع به مشکلات زیادی برخورد کنند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/aNe6N

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا