شماره 604گزیده مطالب

قهر و تحریم انتخابات زیبنده جریان اصلاحات نیست

گزیده مطالب شماره 604

گزیده
  • مهرعلیزاده در واکنش به نظر بعضی از اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور مشروط در انتخابات و تاکید بر طی شدن مراحل قانونی، تصریح کرد: حالت‌های قهر و تحریم برای جریان اصیلی مثل جریان اصلاحات نه زیبنده بوده و نه شدنی است.

سیاستمدار اصلاح‌طلب درباره حضور و مشارکت مردم در انتخابات آتی گفت: در حال حاضر پیش‌بینی نمی‌شود به‌ میزانی که در انتخابات مجلس و دولت فعلی مشارکت وجود داشت، مشارکت وجود داشته باشد اما به نظر می‌آید در حدی که مردم خودشان را در انتخابات نشان دهند، مشارکت خواهد شد. محسن مهرعلیزاده اظهارکرد: نهادهای حاکمیتی باید در مسیر انتخابات این دقت را داشته باشند که فضا را بیشتر باز کنند تا مردم با علاقه و رغبت بیشتری حضور داشته باشند و احساس کنند کاندیدایی که مورد نظرشان است اجازه حضور دارد. این سیاستمدار اصلاح‌طلب در واکنش به نظر بعضی از اصلاح‌طلبان مبنی بر حضور مشروط در انتخابات و تاکید بر طی شدن مراحل قانونی، تصریح کرد: حالت‌های قهر و تحریم برای جریان اصیلی مثل جریان اصلاحات نه زیبنده بوده و نه شدنی است.

وی افزود: ممکن است افرادی با روحیات تند خاص خودشان اظهارنظرهایی داشته باشند اما با توجه به مشی اصلاح‌طلبانه که نقد در درون و چارچوب نظام است، حرف بزنیم و اصلاح کنیم و با تاکید بر جاری و ساری شدن تمام اصل‌های قانون اساسی، باید گفت چیزی به عنوان تحریم انتخابات وجود ندارد. وی با بیان اینکه اگر نظارت استصوابی در قانون اساسی آمده است باید مورد احترام باشد، تاکید کرد: ما باید در نظارت‌ها توصیه کنیم که هرچه اقدامات از آنچه که قانون مشخص کرده بیشتر فاصله بگیرد، بیشتر به بی‌اعتمادی منجر می‌شود و آن وقت مشارکت مردم به حداقل می‌رسد که زیبنده نظام نیست. مهرعلیزاده ارزیابی خود از اقبال به اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده را اینگونه بیان کرد: یک نسبت دیرینه‌ای در مردم برای اقبال به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد که همچنان با درصد کم و زیادی ادامه دارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/ZY3lc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا