شماره 756گزیده مطالب

فرهنگیان بازنشسته یزد اجرای طرح همسان‌سازی حقوق را خواستار شدند

گزیده مطالب شماره 756

به گزارش ایرنا، افزایش حقوق متناسب با تورم و تثبیت همسان‌سازی به عنوان مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است که بارها توسط جامعه هدف پیگیری شده است. افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان مطابق با تورم، دائمی شدن همسان‌سازی، بیمه درمان بازنشستگان، ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش طرح‌های خدمات‌محور و ابلاغ بودجه لازم برای اجرای طرح همسان‌سازی جزو مطالباتی که مکرر توسط جامعه هدف مطرح شده است.

در این‌خصوص تعدادی از بازنشستگان آموزش و پرورش و مسئولان مرتبط در استان یزد در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زندگی را بر آنها سخت کرده، رسیدگی و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق را خواستار شدند. حسین دهقان یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین آموزش و پرورش که جزو مطالبه مهم و حقوق طبیعی جامعه هدف است بارها طی سال‌های اخیر موضوع پیگیری و هنوز اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته است. وی اظهار کرد: بازنشستگی یک معلم با 30 سال خدمت مخلصانه همراه با سختی‌های خود است و زمانی که بیماری‌های مختلف به سراغ او و خانواده‌اش می‌آید و زمانی است که باید نسبت به ازدواج فرزندان خود و تهیه جهیزیه اقدام کند و قطعا با درآمد ناچیز بازنشستگی چگونه می‌تواند از عهده مخارج سنگین زندگی خود برآید.

فاطمه زارع دیگر بازنشسته با ابراز ناخرسندی از اینکه طرح همسازی حقوق با شاغلین و دائمی کردن لایحه آن هنوز در مجلس سرگردان است گفت: اجرای کامل طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که بارها نمایندگان مجلس قول تحقق آن را داده‌اند حلال مشکلات است. حسین ابویی که حدود 10 سال است با حکم آموزگار بازنشسته شده گفت: یک معلم با 30 سال خدمت به دانش‌آموزان و خانواده‌های این کشور چطور می‌تواند با حقوق ناچیز بازنشستگی هم برای دخترش که دم‌بخت است در این آشفته بازار جهیزیه تهیه کند و هزینه درمان‌های خود را پرداخت کند.

زهرا کمالی دیگر فرهنگی نیز اظهار کرد: طرح همسان‌سازی و همترازی حقوق بازنشستگان در مجلس است و باید با یک عزم جدی برای تصویب آن اقدام شود و همچنین باید فکر عاجلی برای ارتقای سطح بیمه به خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان شود که یک مطالبه مهم و ضروری است. نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: طرح اساسی همسان‌سازی حقوق معلمان به عنوان یکی از اقشار موثر نظام آموزشی کشور در اولویت دستور کار نمایندگان قرار دارد و برای تحقق آن پیگیری می‌شود. محمدرضا صباغیان به نقش و جایگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: پیگیری و حمایت از حقوق معلمان و تحقق مطالبات بر حق آنها جزو امور مهمی است که تاکنون در مجلس بر حسب ضرورت و اهمیت موضوع پیگیری شده است.

محمد آقایی عضو و مشاور کانون‌های بازنشستگان کشور نیز گفت: اجرای طرح همسازی حقوق و همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلین موضوع جدیدی نیست و طی چند سال اخیر بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده و انتظار داریم حل و فصل شود. وی اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی جای سوال است که یک بازنشسته چگونه می‌تواند با حقوق ناچیز خود زندگی خود و اعضای خانواده به خصوص برای تامین هزینه دارو و حل مشکل بیماری و همچنین فرزندان را به خانه بخت بفرستد.

همچنین عضو هیات‌مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد گفت: طی سال‌های اخیر بارها در یزد و مناطق مختلف مطالبات جامعه بزرگ هدف مبنی بر اجرای کامل طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق و مزایا اعلام ولی هنوز اقدامی دیده نمی‌شود. امیرحسین رادمنش افزود: تاکنون با نمایندگان مجلس و همچنین سایر مسئولان برای پیگیری مطالبات به خصوص دائمی کردن طرح همسان‌سازی حقوق، رفع ناکارآمدی بیمه تکمیلی درمان و ارتقای جایگاه بازنشستگان جلسات برگزار شده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/eplvB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا