شماره 722گزیده مطالب

صعود 13 پله‌ای یزد در نرخ طلاق

گزیده مطالب شماره 722

یزد- ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی یزد گفت: آمار طلاق در این استان که در سال‌های گذشته در رتبه 30کشور قرار داشته، امسال به رتبه 17 رسیده است. رضا ابهّت در دیدار با امام جمعه مهریز گفت: در سال‌های اخیر شیوع طلاق در این استان، شیب تندی یافته است و اگر این روند ادامه یابد، یزد که در پایین‌ترین رده‌های نرخ طلاق کشور قرار داشته است، به گروه استان‌های با نرخ بالای این آسیب اجتماعی می‌پیوندد.

وی مدیریت آسیب‌های اجتماعی را محدود به یک دستگاه ندانست و گفت: اگرچه مهم‌ترین ارگان دولتی که در این سرفصل شرح وظیفه دارد، بهزیستی است اما ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فعالیت سایر نهادها و دستگاه‌ها قرار دارد و در سایه همکاری بخش‌های مختلف می‌توان آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کرد.

ابهت گفت: پدیده‌هایی مانند دختران فراری، طلاق، زنان تحت خشونت و اعتیادبخشی از آسیب‌های اجتماعی جامعه است، نپرداختن با این مشکلات باعث کاهش آنها نمی‌شود… امام جمعه مهریز تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها در هزینه اولیه خود مانده‌اند در بحث‌های پزشکی نیز هزینه‌ها چندین برابر است و لازم است خیرین پای کار بیایند و نهادهایی مثل بهزیستی را تقویت کنند. وی مرکز سالمندان مهریز را نمونه خوب مشارکت خیرین دانست و اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی شود خیرین به سمت نیازهای روز جامعه روند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/SgUjW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا