شماره 684گزیده مطالب

شهید مطهری مخالف نظارت استصوابی بودند

گزیده مطالب شماره 684

علی مطهری نماینده پیشین تهران در مجلس معتقد است که شهید مطهری با نظارت استصوابی مخالف بوده است. به‌گزارش جماران، مطهری در پاسخ به سؤالی درخصوص نگاه شهید مطهری به بحث نظارت استصوابی، اظهار داشت: از مطالبی که شهید مطهری درباره انتخابات گفته، روشن است که قطعاً با نظارت استصوابی به‌شکلی که اجرا می‌شود مخالف بودند. قطعاً ایشان مخالف بودند کسانی به صرف اینکه منتقد باشند و یا نظر متفاوتی با نظام در بعضی مسائل داشته باشند از انتخاب شدن محروم شوند.

وی تأکید کرد: ایشان می‌گوید باید مردم را در انتخاب وکیل مجلس و رئیس‌جمهوری آزاد بگذارید. اگر کسی محکومیت مالی یا اخلاقی دارد و فساد بزرگ مالی یا اخلاقی دارد مناسب چنین مسئولیت‌هایی نیست ولی اینکه با صرف انتقاد ما افراد را کنار بگذاریم کار درستی نیست و حتماً ایشان مخالف بوده و اساساً اصل 99 قانون اساسی می‌گوید نظارت بر انتخابات‌های مختلف با شورای نگهبان است.

مطهری افزود: این نظارت به این معنی است که انتخابات درست برگزار شود و اگر کسانی اعتراض دارند شورای نگهبان بررسی و نتیجه را اعلام کند. ولی اینکه شامل نظارت استصوابی هم شود، به شکلی که امروز اجرا می‌شود، فکر می‌کنم یک مقدار گسترش بیش از حد است. بالاخره باید مرجعی باشد که صلاحیت‌های عمومی را بررسی کند و هرکسی نمی‌تواند کاندیدا شود ولی اینکه به این صورت باشد که به صرف انتقاد و یا داشتن عقیده خاصی افراد را رد کنند به‌نظر من قابل قبول نیست.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/VTh3x

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا