شماره 691گزیده مطالب

روایت متکی از اصرار احمدی‌نژاد برای برکناری ظریف

گزیده مطالب شماره 691

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه روایتی از اصرار محمود احمدی‌نژاد برای برکناری محمدجواد ظریف از نمایندگی ایران در سازمان ملل را مطرح کرده است. به گزارش جماران او گفت: در اولین سفر آقای احمدی‌نژاد به نیویورک، از هواپیما که پیاده شدیم و در مسیر، ایشان به من گفتند آقای ظریف را عوض کنید. من قدری حرف را نشنیده گرفتم ولی شب دوباره تکرار کردند.

متکی افزود: من گفتم یک سنتی داخل کشور است که درباره برخی سفرا مانند برخی وزرا با رهبر معظم انقلاب هماهنگ شود؛ از جمله سفیر ما در سوریه، نیویورک و… باز مُصر شدند که این امر اتفاق بیفتد. کارشناسی را در همان نمایندگی نیویورک به من معرفی کرد که ایشان اولین مأموریت خارج از کشور را داشت و طبیعتاً مورد شایسته‌ای نبود.

وی ادامه داد: من آرام آرام به فکر افتادم که کسی را در نظر بگیریم و کار آسانی نبود ولی آقای ظریف تا یک‌سال و نیم در آنجا ماند. بسیار جالب است که در همان سفر ملاقاتی با کوفی عنان (دبیرکل اسبق سازمان ملل) داشتم که وقتی ملاقات تمام شد و من بیرون آمدم گفت من شنیدم آقای ظریف را می‌خواهید بردارید. آقای کوفی عنان گفت اگر کاری با آقای ظریف ندارید ما اینجا با او کار داریم. به گفته متکی آقای ظریف تا زمانی که آنجا بود با وجود اینکه بسیاری از مواضع ما را قبول نداشت اما کاملاً تحت امر بود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/dYLUf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا