شماره 733گزیده مطالب

درخواست قانونی بازنشستگان کشوری از مسئولان

گزیده مطالب شماره 733

محمد آقایی: پس از حمد خدا و با سلام و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد(ص)، مهمترین خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان کشوری وفق قوانین و مقررات موجود بیان می‌گردد و از مسئولان امر درخواست رسیدگی داریم.

1- با عنایت به ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه و قسمت موخر ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغل هم‌تراز به میزان حداقل 90 درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلین در انتهای دولت قبل به مجلس محترم ارائه گردید و متاسفانه هیچگاه بررسی نگردید. این لایحه در تاریخ 11/11/1400 با دستور حضرتعالی از مجلس جهت بررسی و اصلاح بازگردانده شد. درخواست بازنشستگان محترم اعاده این لایحه به مجلس محترم و پیگیری جهت اجرا در آخرین سال برنامه ششم توسعه (سال 1401) می‌باشد.

2- افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت بر اساس شاخص هزینه‌های زندگی و باتوجه به‌ تورم سالانه براساس تبصره ماده 64 و ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم تنفیذ و اعمال بند پ ماده 28 قانون برنامه ششم در لایحه برنامه هفتم توسعه.

3- تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان با عنایت به شرایط و وضعیت بیماری‌های این عزیزان، در دولت و تعیین سهم سرانه دولت، دستگاه اجرایی و بازنشستگان در این آیین‌نامه بنحوی که سهم دولت و دستگاه اجرایی حداقل 80درصد و سهم بازنشستگان حداکثر 20درصد باشد.

4- تنظیم لایحه به منظور برخورداری بازنشستگان از اعتبارات رفاهی دستگاه اجرایی همانند کارمندان شاغل دولت. (لازم به ذکر است متاسفانه در پیش‌نویس آیین‌نامه کمک‌های مناسبتی و رفاهی در اقدامی خلاف عدالت و راهبردهای ریاست محترم جمهوری صرفا 2 مورد از 9 آیتم رفاهیات شاغلین برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.)

5- تقدیم لایحه اصلاح ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع عیدی و پاداش کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، توسط دولت به مجلس بصورت ماده واحده جهت جایگزینی پرداخت میانگین یک ماه حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کارمندان شاغل بجای سیستم امتیازی موجود و تادیه یکسان آن به کلیه کارمندان و بازنشستگان دولت.

6- تامین اعتبار معوقات احکام 6ماهه دوم سال 1400 بازنشستگان با موضوع ارتقاء گروه و ایثارگری و احکام بازنشستگان وزارت بهداشت.

7- اجرای جزء 6 بند (ث) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه جهت ایثارگران بازنشسته با موضوع: بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی. با عنایت به اینکه این مورد از تاریخ 23/02/1398 برای شاغلین دستگاه‌ها اجرا گردیده است و حق مسلم بازنشستگان ایثارگر است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/1R5xC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا