شماره 627گزیده مطالب

خیرین در ایجاد اشتغال زندانیان، نقش‌آفرین هستند

گزیده مطالب شماره 627

ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تولید محتوا و ایجاد اشتغال برای زندانیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفت و گو با مدیرکل امور زندان‌های یزد بر لزوم تقویت فعالیت‌های مشترک این 2 اداره ‌کل تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی که منجر به افزایش آگاهی در سطح جامعه شود می‌تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار موثر باشد. وی خواستار ارائه طرح در حوزه فعالیت‌های مشترک شد و بیان داشت: باید جلساتی در سطح کارشناسان برگزار و پس از بررسی تمام ابعاد تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه فعالیت‌های مشترک تنظیم و در ادامه اجرا شود.

این مسئول به مساجد و هیات‌ها به عنوان 2 پایگاه مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: مغفول ماندن از این 2 بستر مناسب باعث شده تا اکنون شاهد افزایش تعداد مجرمان در سطح جامعه باشیم. نجیمی گفت: با استفاده از ظرفیت هیات‌ها و مساجد می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و تعداد مجرمین اقدامات موثری را انجام داد.

وی بر لزوم توجه به امور مرتبط با خانواده زندانیان تاکید کرد و تصریح کرد: می‌توان از خانواده زندانیان به عنوان بهترین انگیزه در راستای اصلاح آنها بهره برد که این امر نیازمند فعالیت فرهنگی مستمر و با برنامه است. همچنین مدیرکل امور زندان‌ها نیز از فقر فرهنگی و فقر اقتصادی به عنوان 2 عامل موثر در ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: نگاه به آمار زندانیان نشان می‌دهد که تحصیلات در کاهش جرم بسیار موثر می‌باشد.

رضا ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به برگزاری فعالیت‌های شاخص فرهنگی و مذهبی در سطح زندان‌ها اظهار داشت: این فعالیت‌ها می‌تواند در بازگشت مجدد زندانیان به جامعه و ادامه زندگی بسیار موثر باشد. وی بر لزوم مشارکت سایر دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی با این اداره‌کل تاکید کرد و افزود: بازخورد هر فعل و انفعالی در جامعه را می‌توان به خوبی در زندان مشاهد کرد که در صورت مدیریت کارآمد در بسیاری از امور کشور می‌توان شاهد کاهش آمار زندانیان بود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/iZ7sm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا