تیتر یکشماره 738

ادای احترام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به آزاده بزرگوار دکتر سیدعباس پاک‌نژاد

تیتر یک شماره 738

دکتر محمدعلی طالبی: در حقیقت شناساندن شخصیت‌های اثرگذار استان یزد به هموطنان اهمیت ویژه‌ای برایمان دارد.

به گزارش جماران؛ همزمان با عید سعید غدیرخم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی با حضور در خانه دکتر سیدعباس پاک‌نژاد آزاده‌ی سرفراز و از چهره‌های مطرح استان یزد، با وی و خانواده‌اش دیدار کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در این دیدار یادآور شد: آشنایی من با جناب آقای دکتر سیدعباس پاک‌نژاد، مربوط به بعد از انقلاب بود. قبل از انقلاب هم ایشان با مرحوم پدرم آیت‌ا… سید روح‌ا… خاتمی در ارتباط بودند و رفت و آمد داشتند. همچنین مرحوم دکتر سیدرضا پاکنژاد را نیز می‌شناختیم و آشنا بودیم. وی افزود: زمانی که من در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بودم، با محمد آقای پاک‌نژاد که در آنجا مقیم بودند آشنا شدیم که انسان بسیار شریفی بودند.

خاتمی در ادامه گفت: من نمی‌دانم برای آقای حاج سید ابوالقاسم پاک‌نژاد و همسرشان، شهادت دو پسرشان در یک روز سخت‌تر بود یا دوری از آقای دکتر سیدعباس دیگر فرزندشان که در اسارت بودند. مهم این است که این پدر و مادر، حتی یک دفعه گله یا اظهار ناراحتی نکردند؛ آنها در نهایت صبر، همیشه خدا را شکر می‌کردند و این روحیه بالا و حالت عجیب و غریب را داشتند. وی با بیان اینکه همسر آقای دکتر سیدعباس پاک‌نژاد (خانم رضیه رسولیان) هم در دوران اسارت آقای دکتر، بسیار مثبت و با ظرفیت رفتار می‌کردند، گفت: وقتی آقای دکتر در اسارت بودند، همسرشان اینجا نقش بسیار ممتازی برای زنده نگه‌داشتن یاد اسرای جنگ و رفع مشکلات خانواده‌های اسیران داشتند؛ به خصوص دلداری دادن و روحیه دادن به کسانی که این بارِ سنگین روی دوش آنها بود، تا این دوران سخت را تحمل کنند. خانم رسولیان از شخصیت‌هایی است که من همیشه برای ایشان احترام قائل بودم و در آن دوران وقتی این ظرفیت را در ایشان دیدم، ارادتم به ایشان بیشتر شد. دکتر سیدعباس پاک‌نژاد (پزشک) حدود ده سال را در اسارت رژیم بعث عراق به سر برد و در چند دوره نیز نمایندگی مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. دکتر سیدعباس پاک‌نژاد برادر شهید دکتر سیدرضا و سیدمحمد پاک‌نژاد از شهدای انفجار هفتم‌تیر است.

سیدعباس پاک‌نژاد نماینده مردم شریف یزد در 3 دوره مجلس شورای اسلامی
مراسم بزرگداشت دکتر سیدعباس پاک‌نژاد، پزشک، آزاده دفاع مقدس و نماینده مردم یزد در 3دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی به همت بنیاد اندیشه و احسان توحید، خانه فرهنگ صدوقی، موسسه مردم نهاد شمیم و کانون یزدی‌تباران ساکن در تهران و با حضور چهره‌های فرهنگی و سیاسی سرشناس یزدی در تهران برگزار شد. این مراسم با حضور بسیاری از شخصیت‌های سرشناس یزدی و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و همچنین تنی چند از اعضای خاندان پاک‌نژاد و اهالی رسانه برگزار شد.

در این مراسم افرادی مانند شخص دکتر سیدعباس پاک‌نژاد، برادر ایشان سیدحسن پاک‌نژاد، محمدعلی طالبی استاندار سابق یزد و مدیرعامل کنونی بنیاد اندیشه و احسان توحید سخنرانی کردند. در بخشی از این مراسم «احمدعلی نوربالا» پزشک سرشناس یزدی با عرض تبریک عید سعید غدیرخم از سیدعباس پاک‌نژاد به عنوان یکی از مریدان حضرت علی(ع) یاد کرد و گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم که عید ولایت حضرت علی(ع) است باید برگزاری این مراسم نکوداشت را به فال نیک بگیریم…

محمدعلی طالبی استاندار سابق یزد و مدیرعامل بنیاد اندیشه و توحید که مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده داشت با اشاره به اینکه تدارک بزرگداشت دکتر سیدعباس پاک‌نژاد و برنامه‌ریزی این مراسم قبل از حضور وی در این بنیاد انجام شده است، اظهار داشت: این مراسم با مشارکت موسسه شمیم، کانون یزدی‌تباران و خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد؛ علت برگزاری این مراسم در تهران نیز این است که در حقیقت شناساندن شخصیت‌های اثرگذار استان یزد به هموطنان اهمیت ویژه‌ای برایمان دارد و دلیل دیگر نیز این بود که برگزاری این مراسم فرصتی برای همدلی و همنشینی و تجدید دیدار یزدی‌های مقیم تهران ایجاد می‌کرد. چنین نشست‌هایی می‌تواند کمک شایسته‌ای به توسعه یزد از نظر فرهنگی و اجتماعی و معرفی فرهنگ این شهر به سایر هموطنان کند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/qdYYG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا