شماره 797گزیده مطالب

شرط خاتمی: داشتن نامزد مطلوب خود

گزیده مطالب شماره 797

سید محمد خاتمی در دیدار با اعضاء شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در آستانه یازدهم ذی‌القعده و ولادت با سعادت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا علیه آلاف التَّحِیهِ و الثَّناءِ و پیش از سانحه تلخی که به شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان انجامید صورت گرفت.

به گزارش خاتمی‌مدیا، سیدمحمدخاتمی ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) و آرزوی سربلندی برای ملت ایران و رفع مشکلات فراوانی که پیش‌رو است و با آرزوی توفیق برای حزب مردم‌سالاری گفت: در اینکه قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد حرفی نیست. گذشت زمان بطور طبیعی و تغییر شرایط و اقتضائات و نسل‌ها، این را ایجاب می‌کند. طبیعی است که هر پدیده بشری اگر می‌خواهد مفید و کارساز باشد باید ظرفیت نو شدن را داشته باشد و قانون اساسی هم از این امر مستثنی نیست. البته اینکه چگونه و در چه زمان بستگی دارد به دید و نیز تلقی‌ای که مردم بخصوص صاحب‌نظران دارند.

آنچه من رسماً هم سالها پیش به بزرگان گوشزد کرده‌ام اینکه قانون اساسی قطعاً نیاز به اصلاح دارد ولی باید شرایطی باشد که بنام اصلاح، اصول و موازین خوب و قابل قبول آنهم به نفع یک بینش و جریان حذف شود. در شرایط فعلی پیشنهاد من این است که انحرافهایی که در مسیر جامعه و حکمرانی و باتوجه به آرمان‌های انقلاب و تلقی ویژه‌ای که مردم بخصوص اهل نظر از جمهوری اسلامی بودن نظام داشتند پیش آمده است و کم‌رنگ شدن حیثیت جمهوریت نظام و میداندار شدن نوعی تلقی از اسلام در عرصه حیات اجتماعی که صد درصد با مسلم‌ترین موازین جمهوریت اگر نگوییم تضاد دارد لااقل ناسازگار است، تقویت جنبه جمهوریت نظام حتی با همین قانون اساسی اولویت دارد و راهکار آن را هم بیان کرده‌ام که البته مورد توجه قرار نگرفته است و براساس آن بیانیه 15 ماده‌ای صادر شده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/IUaka

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا