شماره 774گزیده مطالب

بسیاری از نشریات قدیمی در آستانه تعطیلی هستند

گزیده مطالب شماره 774

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 40درصد مطالب فضای مجازی از رسانه‌های دارای مجوز داخل کشور و بویژه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، «فرشاد مهدی‌پور» در جمع مدیران رسانه‌های گروهی استان یزد افزود: اینکه گاها گفته می‌شود مرجعیت خبری در داخل از بین رفته، درست نیست و طبق عدد و رقم بررسی شده اعلام می‌کنیم که ابتدای همه نظرسنجی‌ها نشان رسانه‌های داخل کشور وجود دارد و بیش از 40 درصد مطالب فضای مجازی نیز از همین رسانه‌های مجوزدار استفاده شده است.

وی ادامه داد: هرچند مصرف مستقیم نسخه چاپی رسانه‌ها کاهش داشته اما مصرف خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری رشد داشته و عدد قابل توجهی از آنچه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود از خبرگزاری‌ها و و رسانه‌های مجوزدار است. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تحت تاثیر خدعه رسانه‌های ضدانقلاب قرار نگیرید و بخش زیادی از افکار عمومی همچنان در داخل کشور است و این برنامه دشمن است که رسانه‌های داخل را دلسرد کرده و مرجعیت خبری بگیرد.

مهدی‌پور ادامه داد: سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، قانون است و بنده نیز دبیر این کمیسیون هستم و بخش زیادی از آن بر اساس دسترسی خبرنگاران نوشته شده و از افتخارات جمهوری اسلامی است. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها استفاده از این ظرفیت را در دستور کار داشته باشند و به مردم هم معرفی کنند و مطالبه‌گری و درخواست‌های خود را در حوزه شفافیت اعلام کنند و مدیران هم موظف به پاسخگویی بوده و باید اقدام کنند.

مهدی‌پور افزود: اگر رسانه‌ای تحت وب فعالیت دارد و مجوز نگرفته گزارش داده شود تا برخورد و پیگیری صورت گیرد و اگر در بسترهای دیگر هم فعالیت دارند نیز بی‌ضابطه نیست و از طریق دستگاه قضایی امکان بررسی و برخورد وجود دارد. احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: 85 نشریه مکتوب و 51 رسانه برخط و 59 رسانه غیربرخط در استان یزد فعالیت می‌کنند و 85 سرپرستی با تعداد 27 سرپرست نیز حضور دارند. در حال حاضر نشریات مکتوب و محلی بدلایل مختلف در حال تعطیلی هستند که گرانی کاغذ و چاپ باعث شده بسیاری از نشریات قدیمی یزد در آستانه تعطیلی باشند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/dm75y

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا